آرشیو سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴، شماره ۳۳۷۲
حادثه
۱۴

خبر

اسکان اضطراری دو هزار نفر بر اثر سیل

فارس| رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به سیل در هفت استان کشور و تحت تاثیر قرار گرفتن 20 شهرستان گفت: در این مدت حدود دو هزار نفر را به صورت اضطراری اسکان دادیم. ناصر چرخساز با بیان اینکه این خدمات از روز 24 مهرماه تا به امروز ارایه شده است، گفت: هفت استان گیلان، اردبیل، گلستان، کرمان، مازندران، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی دچار سیل زدگی شده اند. رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: 20 شهرستان آستارا، املش، لنگرود، لاهیجان، رودسر، فومن، رشت، پارس آباد، آزادشهر، ارزوئیه، قلعه گنج، رودبارجنوب، رامسر، تنکابن، چالوس، نوشهر، کلاردشت، زاهدان، میرجاوه و نهبندان در استان های مذکور بیشترین آسیب را متحمل شدند. او با بیان اینکه در این مدت به اهالی 10 شهر و 36 روستا امدادرسانی شده است، گفت: به حدود 2900 نفر امدادرسانی شد و 1900 نفر نیز به صورت اضطراری اسکان داده شدند. چرخساز با اشاره به انتقال 290 نفر از محل سیلاب به اماکن های امن افزود: یک نفر نیز دچار جراحت شده بود که به مراکز درمانی انتقال یافت. به گفته او در این عملیات ها از 135 واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفته است. رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر از حضور 320 امدادگر در قالب 80 تیم عملیاتی در جریان این امدادرسانی خبر داد و گفت: 294 دستگاه چادر، 1400 تخته پتو، 410 تخته موکت، 4600 قوطی کنسرو و 250 قرص نان میان سیل زدگان توزیع شده است.

پنج کشته در سقوط هواپیما

ایسنا| سقوط یک فروند هواپیمای سبک در یک منطقه مسکونی در پایتخت کلمبیا پنج کشته برجای گذاشت. بنا بر اعلام مقامات کلمبیا در این حادثه که روز یکشنبه رخ داد، شش تن دیگر نیز مجروح شدند.

به دنبال وقوع این حادثه نیروهای امداد و آتش نشان، پس از اطلاع یافتن از سقوط این هواپیما روی چند ساختمان به محل اعزام شدند و تلاش کردند با کمک رسانی به حادثه دیدگان، شعله های آتش ناشی از این سانحه را مهار کنند. کارشناسان بررسی ها برای مشخص شدن علت سقوط هواپیما را آغاز کرده اند.