آرشیو سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴، شماره ۴۳۸۶
اقتصاد
۴

هشدار بورس درباره سایت های غیرمجاز سرمایه گذاری

رئیس اداره بازرسی نهادهای مالی سازمان بورس، معایب و آسیب سایت های غیرمجاز که در بازار سرمایه به ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری می پردازند و چگونگی برخورد با این سایت ها توسط سازمان بورس را تشریح کرد.

به گزارش مهر، مهرداد فرح آبادی گفت: ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری بدون اخذ مجوز از سازمان، جرم محسوب می شود و در قانون بازار اوراق بهادار مجازات های سنگینی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: صلاحیت حرفه ای، علمی و تجربی مشاوران و تحلیلگران این سایت ها مورد تائید سازمان نبوده و اساسا این که این گروه ها قادر به ارائه چنین تحلیل هایی بوده یا خیر محل سوال است.

فرح آبادی درباره شیوه برخورد با سایت های غیرمجاز مشاوره سرمایه گذاری در بورس توضیح داد: به طور کلی سه اقدام کیفری، انضباطی و مدنی در برابر سایت های فاقد مجوز صورت می گیرد که موارد کیفری و انضباطی در حیطه کاری سازمان است که سازمان در این خصوص می تواند اشخاص مذکور را تا 250میلیون تومان جریمه نقدی کند.

این مقام مسئول با بیان این که در سنوات گذشته تعداد زیادی از این سایت های فاقد مجوز با هماهنگی مراجع مربوطه فیلتر شده اند، گفت: علاوه بر فیلترینگ تعدادی از پرونده ها هم به مراجع قضایی ارجاع شده که بعضا به مجازات حبس هم محکوم شده اند.