آرشیو سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴، شماره ۳۳۷۲
هنر و ادبیات
۱۲

ساماندهی آرامگاه قیصر امین پور بررسی شد

جلسه هماهنگی برای ساماندهی آرامگاه دکتر قیصر امین پور با حضور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند، رییس شورای اسلامی شهر گتوند و پدر این شاعر فقید در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

محمدعلی اسدی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند، در این جلسه گزارشی از روند اتمام پروژه آرامگاه ارایه کرد و از شهردار و شورای شهر درخواست کرد در خصوص حفظ و نگهداری این بنا همکاری لازم را با این اداره داشته باشند.

حاج مراد امین پور، پدر مرحوم قیصر امین پور، هم ضمن تشکر از ادارات و نهادهایی که در ساخت این پروژه همکاری داشتند خواستار حفظ و حراست آرامگاه امین پور شد.

قیصر امین پور در 2 اردیبهشت 1338 در شهرستان شوشتر بخش گتوند (شهرستان امروزی) در استان خوزستان به دنیا آمد. او در سال 1358 از جمله شاعرانی بود که در شکل گیری و استمرار فعالیت های واحد شعر حوزه هنری تا سال 1366 تاثیرگذار بود. وی طی این دوران مسوولیت صفحه شعر هفته نامه سروش را بر عهده داشت و نخستین مجموعه شعر خود را در سال 1363 منتشر کرد. نخستین مجموعه او «در کوچه آفتاب» دفتری از رباعی و دوبیتی بود و به دنبال آن «تنفس صبح» تعدادی از غزل ها و شعرهای سپید او را دربرمی گرفت. امین پور هیچ گاه شعر فاقد وزن نسرود و در عین حال این نوع شعر را نیز رد نکرد. او در سال 1386 بر اثر بیماری کلیه و قلب دار فانی را وداع گفت.