آرشیو چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴، شماره ۳۶۲۱
فرهنگ و هنر
۳۲
نگاه

ایده دولت برای حفظ آثار نمایشی ارزشمند

حسین مسافر آستانه از جزئیات یک طرح سینمایی پرده برداشت و تاکید کرد که ایده این طرح با عنوان «سینمایش» برای حفظ آثار نمایشی طراحی شده که در کیفیتی بین المللی خلق شده اند.

به گزارش «ایلنا» وی گفت: همه چیز فعلادر حد یک ایده اولیه است که به زودی بخش مطالعاتی آن آغاز می شود و ما بعد از سنجیدن جوانب گوناگون طرح آن را اجرایی خواهیم کرد.وی افزود: یکی از تهیه کنندگان شناخته شده سینمای ایران نیز در ارتباط با این طرح پیش قدم شده و من بسیار خوشحالم بعد از مدت ها مسوول پیگیری یکی از مهم ترین طرح هایی شده ام که سال ها در ذهن داشتم.مسافر آستانه که تجربه سال ها مدیریت در عرصه هنرهای نمایشی را در کارنامه دارد، تصریح کرد:

قرار است شرایطی به وجود آید که آن گروه از آثار نمایشی و متن های باکیفیت ایرانی و خارجی که در سطح قابل عرضه بین المللی هستند، فیلمبرداری شده و در اختیار علاقه مندان قرار بگیرد. اما تاکید می کنم این فیلمبرداری با آنچه در گذشته تجربه شده متفاوت است و ویژگی هایی دارد که به سینما بیشتر از تله تئاتر و فیلم تئاتر نزدیک می شود. همان طور که از عنوان طرح برمی آید به نوعی می توان گفت با گونه ای جدید از سینما مواجه خواهیم شد.