آرشیو چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴، شماره ۲۴۴۵
سیاست
۲

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان: همه باید از تصمیم جمعی تمکین کنند

روز گذشته «محمدرضا عارف» با بازدید از غرفه «شرق» در نمایشگاه مطبوعات، دقایقی میهمان این غرفه بود. او که به تازگی بر مسند ریاست شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تکیه زده، در پاسخ به اینکه سخنان برخی چهره های اصلاح طلب، متفاوت با راهبرد اصلاح طلبان و شورای عالی سیاست گذاری ارزیابی می شود، گفت: «بیان نقطه نظرات افراد طبیعی است، اما آنچه مهم است این است که وقتی به یک تصمیم جمعی رسیدیم همه تمکین کنند».

او ادامه داد: «اما خب قبل از آن طبیعتا افراد مختلف دیدگاه های مختلف خودشان را می گویند». او درباره راهبرد انتخاباتی اصلاح طلبان در استان ها نیز صحبت کرد: «خوشبختانه راهبردی که این دفعه درباره انتخابات داشتیم این است که تصمیم گیری در حوزه های انتخابیه انجام شود که کار ما را راحت کرده است و باعث شده جایگاه حوزه ها انتخابیه هم بالاتر برود».

او در پاسخ به اینکه اگر در حوزه ها بنا به دلایلی بر سر معرفی کاندیدا اختلافی پیش بیاید، گفت: «اگر در حوزه های انتخابیه اختلاف پیدا شد، شورای سیاست گذاری استان دخالت و داوری می کند».

عارف افزود: «اگر هم در موارد خاص شورای سیاست گذاری به نتیجه نرسید، شورای عالی سیاست گذاری دخالت می کند که این دخالت صرفا برای داوری است». او همچنین ابراز امیدواری کرد اصلاح طلبان در حوزه های انتخابیه به اجماع برسند: «روند، روند خوبی است و من شخصا خیلی خوش بین هستم». او در پاسخ به اینکه برخی فعالان اصلاح طلب نگران تاثیرگذاری برخی سهم خواهی ها بر شورای سیاست گذاری استان ها هستند هم، گفت: «ما با یک مکانیسم منطقی و معقول به کاندیدا می رسیم. یکی از این راه ها، نظرسنجی است».

او «راه دیگر این مکانیسم را نظر بزرگان» دانست و افزود: «تصمیم گیری توسط شورای سیاست گذاری حوزه انتخابیه راهی دیگر است که در این مکانیسم تعریف شده است». او ابراز امیدواری کرد «کمیته های سیاست گذاری استانی در خود حوزه ها تاثیر بیشتری در تبیین سیاست ها و راهبردها داشته باشند». «عارف» ادامه داد: «قرار است وقتی در یک حوزه، شورای حوزه به جمع بندی رسید، آن فصل الخطاب باشد و اگر هم اختلاف پیش آمد با سازوکارهای پیش بینی شده ان شاءالله رفع شود».