آرشیو دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴، شماره ۳۳۹۴
سیاست
۳
تاریکخانه

تاکتیک های نوین انتخاباتی

شهرام شهیدی

کنعانی مقدم گفته جدایی احمدی نژاد از مشایی تاکتیکی است. موسیو شیطان با تحقیق بسیار، دیگر تاکتیک های انتخاباتی را بررسی کرده: تاکتیک رو کردن ستاره تیم برای دقایق پایانی: در این روش سرمربی ستاره تیمش را می نشاند روی نیمکت ذخیره ها و در دقایق پایانی ثبت نام کاندیداها با یک تعویض تاکتیکی ستاره اش را رو می کند. مثال: تعویض مشایی توسط احمدی نژاد.

تاکتیک تعویض مربی: بعضی وقت ها یک تیم نیاز به شوک دارد. بهترین شوک تغییر سرمربی تیم است. این اتفاق در جبهه اصولگرایی زیاد می افتد.

تاکتیک تعویض بدنساز: بسیاری از مشکلات تیم ها ناشی از ضعف قوای بدنی و عدم توانایی تا دقیقه آخر دویدن است. در این مواقع باید مربی بدنساز عوض شود و مربی جدید با قرص ها و نوشابه های انرژی زا در اختیار تیم قرار بگیرد. جبهه پایداری هروقت خسته می شود یک بدنسازی جدید را سرلوحه قرار می دهد.

تاکتیک 1-2-7: یکی از بهترین روش ها برای نباختن حمله مداوم و پی در پی است. با هفت نفر حمله کن تا کسی نفهمد چه دفاع و دروازه بان ضعیفی داری. این تاکتیک در اکثر تیم های سیاسی کشور کاربرد دارد.

تاکتیک گل به خودی: بعضی وقت ها بهترین روش برای جلوگیری از باخت سنگین این است که اول بازی یک گل به خودی بزنی جوری که تیم حریف که می خواسته شما را گل باران کند خنده اش بگیرد و روده بر شود و نتواند دیگر با انسجام تیمی حمله کند و با شکست خفیفی میدان را ترک کنید. صادق خرازی و حزبش نمونه هایی از این تاکتیک هستند.

تاکتیک کمیته انضباطی: بعضی وقتی ها بهترین حربه، کشاندن پای اثرگذارترین بازیکنان تیم حریف به کمیته انضباطی و محروم کردن آنان است. در این مورد مثالی پیدا نمی شود و بیخود شبیه سازی نکنید و فقط زاییده قدرت تخیل من بوده. هرگونه شباهت به شدت تکذیب می شود.