آرشیو دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴، شماره ۳۴۰۰
جهان
۶
اروپا

احساس تهدید در سرتاسر قاره سبز

پس از حملات تروریستی پاریس، سطح تهدید در بسیاری از نقاط جهان به شدت بالارفته است. در حالی که بروکسل در بلژیک به حالت نیمه تعطیل درآمده، بازی های فوتبال در نقاط مختلف اروپا از اسپانیا تا آلمان به شدت در کنترل پلیس قرار گرفته، در بسیاری از پروازهای بین المللی تدابیر شدید امنیتی برقرار است.

ادامه تعقیب و گریز در بلژیک: بروکسل پایتخت بلژیک در کنترل کامل سربازان و نیروهای امنیتی است. یان یامبون، وزیر کشور بلژیک می گوید نیروهای پلیس این کشور در جست وجوی چندین مظنون تروریستی هستند. مقامات امنیتی بلژیک و فرانسه گمان می کنند صلاح عبدالسلام، فرانسوی تبار که در حوادث پاریس دست داشته، به بروکسل بازگشته است. او برای مدتی در مولنبک در بروکسل، پایتخت، زندگی کرده و گفته می شود اکنون در بلژیک فراری است. احتمال می رود این فرد مسلح به جلیقه انفجاری باشد.

تغییر مسیر در آسمان: یک هواپیمای خطوط هوایی ترکیه (ترکیش ایرلاینز) که از نیویورک عازم استانبول بود به دلیل امنیتی از ادامه مسیر خود باز ماند. بر اساس گزارش ها این هواپیما که 256 سرنشین داشت، پس از تهدید به بمبگذاری، مجبور شد تا به کانادا تغییر مسیر دهد و در فرودگاه بین المللی «هلیفکس» در شرق این کشور به زمین بنشیند. گفتنی است هفته اخیر چند پرواز در اروپا به دلیل تهدیدهای امنیتی با تاخیر انجام شد. هفته گذشته نیز دو هواپیمای شرکت هوایی ایر فرانس به دلیل تهدید به بمبگذاری از ادامه مسیر خود از امریکا به فرانسه باز ماندند. مکالمه دو مسافر به زبان عربی در یک فرودگاه شیکاگو نیز باعث اختلال در پرواز هواپیمای شرکت ساوت وست شد.

هشدار «انانیمس» درباره حمله داعش به پنج کشور: به گزارش آسوشتیدپرس، گروه هکرهای انانیمس (ناشناس) در بیانیه ای خطرات تایید شده یا ممکنی را در احتمال حمله داعش به پاریس، امریکا، اندونزی، ایتالیا و لبنان منتشر کرده است. این گروه هکری در بیانیه ای تاکید کرده که مدارکی دال بر وجود این تهدیدها دارد که آنها را به آژانس های اطلاعاتی کشورهای نام برده داده است. این گروه پس از آنکه اعلام کرد دولت های این کشورها اقدام کافی برای اتخاذ تدابیر امنیت انجام نداده اند، مکررا تلاش کرده تا به صورت مستقیم به شهروندان این کشورها نسبت به وقوع چنین حملاتی هشدار دهد.