آرشیو پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۱۸
اخبار کشور
۳

رونمایی از بالگرد اژدهای دریا و ضدسطحی در بوشهر با حضور فرمانده کل ارتش صورت گرفت

در آیینی با حضور فرمانده کل ارتش و جمعی از مسئولان استان بوشهر از تعدادی از دستاوردهای مختلف نیروی دریایی ارتش از جمله بالگرد اژدهای دریا در بوشهر رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش در مراسم افتتاح دستاوردهای نیروی دریایی ارتش که دیروز انجام شد، گفت: الحاق مجدد حوض شناور 800 تنی به نام بوشهر، الحاق دو فروند بالگرد مین روب RH به نام اژدهای دریا و بالگرد ضدسطحی AB، شبیه ساز تمرینات کنترل صدمات، تعمیر اساسی موتورهای اصلی ناوهای موشک انداز، افتتاح مراکز آموزش تخصصی سطحی و هوایی و تعمیر اساسی سامانه رانش یگان های یدک کش از پروژه های افتتاحی در پایگاه دریایی بوشهر است.

عباس زمینی افزود: برای الحاق مجدد حوض شناور 800 تنی بوشهر 83 هزار و 100 نفر ساعت کار انجام و 2 سال زمان صرف شد. وی گفت: با راه اندازی این حوض تعمیرات و ساخت انواع شناورها فراهم شده است.

وی در ارتباط با ویژگی های بالگرد اژدهای دریا گفت: قابلیت نقل و انتقال نفرات، مراقبت و گشت خطوط دریایی، آمبولانس دریایی، گارد ساحلی امداد و نجات و انجام عملیات آبی و خاکی از ویژگی های این بالگرد بوده و تعمیرات و تست آن 68 ماه به طول انجامیده است.

زمینی با اشاره به رونمایی بالگرد هجومی افزود: این بالگرد توسط صنایع پشتیبانی و نوسازی بالگرد های ایران تعمیر و راه اندازی شده و قادر است عملیات ضدسطحی انجام دهد. وی گفت سازه شبیه ساز تمرینات کنترل صدمات به دانشجویان و فرماندهان نیروی دریایی ارتش انواع آموزش های کنترل صدمات شناورهای دریایی را ارائه می دهد.

فرمانده کل ارتش در این مراسم گفت: ما بحران داعش در منطقه را با قدرت پشت سر می گذاریم و پای آمریکا و حامیانش را قطع می کنیم.

سیدعطاءالله صالحی اظهار داشت: تشکیل تروریست ها در منطقه آخرین ترفند دشمنان است؛ داعش آخرین دست پرورده آمریکا است که با توطئه و سرپرستی رژیم صهیونیستی و حماقت برخی کشورهایی که فریب خورده اند، شکل گرفته است.

وی گفت: بحران منطقه را با قدرت پشت سر می گذاریم و پای آمریکا و حامیانش را از منطقه قطع می کنیم.