آرشیو پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۱۸
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

عراق

المسله: وزارت دفاع عراق با تاکید بر اینکه داعش «آخرین نفس هایش را می کشد» از آزادی قریب الوقوع استان الانبار از اشغال تروریست های تکفیری خبر داده است. فرماندهی عملیات مشترک هم اعلام کرده که سرکردگان گروه تروریستی داعش از مناطق درگیری به موصل گریخته اند.

آمریکا

نشریه هیل: «جب بوش» برادر رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوریخواه انتخابات 2016 مواضع باراک اوباما در قبال داعش را «کاملاشکست خورده» خواند. وی افزود: «فقدان رهبری آمریکا در مقابله با تروریسم در همه نقاط دنیا آشوب ایجاد کرده که ما برای دوره طولانی باید بهای آن را بپردازیم.»

قرقیزستان

فارس: وزارت آموزش و پرورش قرقیزستان اعلام کرده که داشتن حجاب در مدارس این کشور ممنوع است! این در حالی است که در سال 2011 پوشیدن حجاب در مدارس قرقیزستان مجاز شده بود.

عربستان

شبکه تلویزیونی نباء: به گزارش سازمان عفو بین الملل رژیم آل سعود به هیچ وجه برای قوانین بین المللی حقوق بشر احترام قائل نیست.

این سازمان تاکید کرده مقامات سعودی فعالان سیاسی را به طور «خودسرانه» در بازداشت نگه می دارند.

پاکستان

دنیوز: پاکستان می گوید 22 مسافری که از مسیر گوادر به کراچی ربوده شدند آزاد شده اند. این مسیر جزئی از محل اجرای بزرگترین پروژه اقتصادی پاکستان و چین است. افراد مسلح اتوبوس حامل مسافران را متوقف کرده و مسافران آن را ربوده بودند.

فلسطین

فارس: گردان های مقاومت مردمی شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین اعلام کرده اند موشک «قاسم» با برد 70 کیلومتر را با موفقیت آزمایش کرده اند. این گردان ها هشدار دادند که سکوت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی زیاد طول نخواهد کشید.