آرشیو شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴، شماره ۴۴۱۸
صفحه آخر
۱۶

تاسیس اتحادیه صنایع هوا و فضای جهان اسلام

عصر دیروز ششمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و فضایی ایران پایان یافت. این نمایشگاه از چهارم تا ششم آذرماه در محل صنعت ساخت بالگرد تهران برگزار شد.

به گزارش مهر در آخرین روز این نمایشگاه رئیس اتحادیه صنایع هوایی از ایجاد اتحادیه صنایع هوا و فضای جهان اسلام خبر داد و گفت: امیدواریم به این واسطه شاهد همکاری با کشورهای جهان اسلام در این حوزه باشیم.

امین سالاری با اشاره به این که در حال حاضر بیش از 190 شرکت خصوصی در حوزه هوایی فعالیت می کنند که تعداد قابل توجهی از این تعداد دانش بنیان هستند، افزود: امیدواریم با توجه به گشایش هایی در عرصه بین المللی و روابط بین کشورها، بتوانیم ارتباطاتی با ماهیت هوایی و فضایی با دیگر کشورها برقرار کنیم. در حال حاضر ما در کشور توانسته ایم قطعات زیادی مانند موتور، بدنه و... هواپیما بسازیم، چون توانایی ساخت این محصولات در کشور وجود دارد. امیدواریم در زنجیره تامین صنایع هوایی از حیث صادرات بتوانیم فعالیت کنیم.

امسال 120 شرکت خصوصی و دولتی داخلی و 23 شرکت خارجی از کشورهایی همچون بلژیک، آلمان، انگلیس، روسیه، چین، ترکیه و اردن در نمایشگاه شرکت کرده بودند. تعمیر، نگهداری و اورهال هواپیما، الکترونیک، اویونیک، مخابرات و رادار، صنایع هوایی بدون سرنشین، هوانوردی عمومی و هواپیماهای سرنشین دار، آموزش، استانداردسازی و مهندسی مشاور، خدمات فنی و قطعه سازی (زنجیره تامین هوافضا) و فضایی و هوافضا شش بخش اصلی ششمین نمایشگاه صنایع هوایی و فضایی ایران را تشکیل می دادند.