آرشیو یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۲۰
اقتصادی
۴

آغاز تحویل خودروهای وام 25 میلیونی روز پس از موعد مقرر صورت می گیرد

با گذشت 12 روز از پایان فروش خودرو در قالب وام 25میلیونی، دیروز با تامین اعتبار بانک مرکزی تحویل خودروها آغاز شد.

با توجه به تامین اعتبار وام 25 میلیونی خودرو از سوی بانک مرکزی از دیروز، تخصیص و صدور فاکتورهای فروش خودروهای مشتریان آغاز شد. مطابق تعهد خودروسازان به مشتریان، قرار بود خودروهای خریداری شده حداکثر تا یک ماه تحویل داده شوند اما خودروسازان با این بهانه که هنوز بانک مرکزی چک های آنها را وصول نکرده از فاکتور کردن خودروها علیرغم تمام تعهدات ممانعت می کردند.

با این حال سیدعلی اصغر میرمحمد صادقی، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه بانک مرکزی در تامین مالی 110 هزار دستگاه خودروی فروخته شده در وام 25 میلیون تومانی فروش خودرو مشکلی ندارد، اظهار داشت: بخشنامه ای به بانک های عامل ارسال کردیم تا آنها به محض دریافت مستندات و مدارک از شرکت های خودروساز نسبت به تقسیط اعتبار مطابق با توافقات اولیه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در توافق اولیه خودروسازان ملزم شده اند لیست فروش خود را به انضمام چک ظهرنویسی شده توسط نمایندگی های فروش به اضافه مشخصات خودرو را به بانک ها تحویل دهند، افزود: بانک های عامل نیز بعد از دریافت این مدارک و تایید آنها نسبت به ارسال آنها به بانک مرکزی اقدام می کنند.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه خودروسازان برخی موارد از جمله ظهرنویسی چک ها را رعایت نکرده اند، اضافه کرد: بانک مرکزی نیز در بخش های مختلف نسبت به اعطای این تسهیلات اقدام می نماید.

گفتنی است، خودروسازان و بانک ها درباره سود خواب سپرده های مشتریان توضیحی نداده اند.