آرشیو دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۲۱
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

ترکیه

راشا تودی: صدها تن از مردم اسلامبول در اعتراض به کشته شدن یک وکیل سرشناس کرد در مرکز این شهر تجمع کرده اند. پلیس با استفاده از گاز اشک آور و ماشین آب پاش تلاش کرد تا جمعیت معترض در میدان تقسیم را متفرق کند.

آلمان

نشریه بیلد: نتایج آخرین نظرسنجی ها در آلمان نشان داده حدود نیمی از مردم آلمان در جریان انتخابات سال 2017 نمی خواهند که مرکل بار دیگر صدراعظم این کشور شود. مرکل 10 سال است که صدراعظمی آلمان را برعهده دارد اما بنا به دلایلی از جمله جاسوسی های آمریکا از آلمان، به شدت از چشم مردمش افتاده است.

یمن

المسیره: با حمله جنگنده های سعودی به جنوب غرب یمن در استان تعز 12 زن کشته و تعدادی زخمی شده اند. این جنگنده ها زنانی را هدف قرار دادند که برای انتقال آب از منطقه «نقیل ابوریاح» تجمع کرده بودند. غرب تمام قد از جنایت آل سعود در یمن دفاع کرده است.

لبنان

العربیه: عملیات تبادل اسیران لبنانی نزد جبهه النصره با زندانیان افراد مسلح در لبنان از روز گذشته آغاز شده است. اسیران دو طرف در «جرود عرسال» تبادل شده اند و قرار است روند مبادله اسیران لبنانی با زندانیان افراد مسلح ادامه پیدا کند.

پاکستان

اکسپرس تریبون: وزارت کشور پاکستان با ارسال گزارشی به دولت ایالتی پنجاب در مورد احتمال حملات تروریستی داعش علیه شخصیت های مهم سیاسی، تاسیسات نظامی و غیرنظامی هشدار داده است. وزارت کشور پاکستان از افسران پلیس محلی خواسته تدابیر امنیتی خود را افزایش دهند.

اتحادیه اروپا

اسپوتنیک: رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل در خصوص واریز کمک 3 میلیارد یورویی اروپا به ترکیه برای پذیرش پناهجویان سوری توافق کرده اند. این در حالی است که دولت ترکیه از پذیرش پناهجویان سوری امتناع می ورزد.

فلسطین اشغالی

المیادین: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی که نشان دهنده پافشاری این رژیم بر ادامه اشغال سرزمین فلسطین است اعلام کرده صهیونیست ها حتی یک متر از این سرزمین را به فلسطینی ها (صاحبان اصلی آن) نخواهند داد!