آرشیو شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴، شماره ۳۶۴۵
خبر
۸

سایه روشن

نقشه 175ساله، هدیه اوربان به روحانی

ایرنا نوشت: معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان هدیه ای ویژه برای دیدار با رئیس جمهوری اسلامی ایران آورده بود. به نوشته پرویز اسماعیلی او نقشه ای از ایران که متعلق به سال 1840 میلادی (حدود 175 سال پیش) و از مجموعه نقشه ها و اسناد ملی آن کشور محسوب می شده را به دکتر حسن روحانی هدیه داد.

درخواست اصلاح طلبان از قوه قضائیه

ایسنا: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با انتشار بیانیه ای، از قوه قضائیه خواست تا با برهم زنندگان نشست های سیاسی برخورد کند و وزارت کشور نیز به وظیفه خود در حفظ نظم و امنیت عمومی پایبند باشد.

سقوط مینی بوس زائران در هراز

گروه خبر: به دنبال سقوط یک مینی بوس به دره در جاده هراز، مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور با تشریح جزئیات سانحه سقوط مینی بوس در جاده هراز گفت: در این سانحه از 19سرنشین مینی بوس، پنج نفر کشته و هفت نفر مصدوم شدند؛ همچنین هفت نفر دیگر به رودخانه افتاده اند که جست وجو برای پیدا کردن آنان ادامه دارد. همچنین براساس این گزارش مسافران این مینی بوس از زائران کربلابودند.

رضایی: ایران اسناد فروش نفت داعش به ترکیه را در اختیار دارد

ایرنا: محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز جمعه در عیادت عده ای از مجروحان جبهه سوریه افزود: مستشاران ایران در سوریه از تمامی مسیرهای کامیون های نفت داعش به ترکیه عکس برداری و فیلمبرداری کرده اند و این اسناد قابل ارائه و انتشار است. او ادامه داد: به زودی اخبار مهمی از انهدام تکفیری ها و داعش به گوش مردم می رسد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در حاشیه این دیدار در پاسخ به این سوال که چرا مسوولان ترکیه هرگونه خرید نفت از داعش را تکذیب می کنند، گفت: اگر دولت ترکیه در جریان فروش نفت داعش در کشور خود نیست ما آمادگی داریم این اطلاعات را در اختیار آنها قرار بدهیم.