آرشیو یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۲۴
اقتصادی
۴

رئیس اتاق بازرگانی ایران:بی ثباتی نرخ ارز فعالان اقتصادی را به دردسر انداخته است

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: صادرکنندگان ایرانی در شرایط امروز با توجه به مشکلات صادراتی خود باید بتوانند نرخ ارز را پیش بینی کنند تا وضعیت سرمایه گذاری آنها دچار نوسان نشود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن جلال پور در بیست و یکمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با اعلام این مطلب، اظهار کرد: در دهه های گذشته هر زمان از اقتصاد ایران صحبت می شد به صادرات نگاه ویژه ای وجود داشته است و این طور نیست که اخیرا و شرایط پسا تحریم نگاه ما را به بخش صادرات دوچندان کرده باشد. صادرات دریچه ای از تولید ملی به خارج از کشور و در واقع حرارت سنج اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی به بخش صادرات توجه ویژه ای شده است، اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی به صادرات نگاه واقع بینانه و درستی شده است به طوری که در ابلاغیه مقام معظم رهبری برای اقتصاد مقاومتی به تسهیل، مقررات زدایی، ثبات مقررات، گسترش زیرساخت ها، بهبود فضای کسب و کار و انتقال فناوری تاکید جدی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه باید به زیرساخت ها توجه کرد افزود: در دولت یازدهم مسئله تغییرات نرخ ارز حل نشده است و دلار 3600 تومانی در ابتدای دولت یازدهم امروز نیز 3600 تومان است.

جلال پور ادامه داد: صادرکنندگان و سرمایه گذاران برای حضور در بازار کشور باید به این مسائل زیرساختی واقف باشند تا بر اساس ثبات نرخ ارز بتوانند اقدام به سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: اتکا به درآمدهای نفتی یکی از مواردی است که دولت برای اداره امور کشور باید تغییر نگرشی ایجاد کند تا سرمایه گذاران نیز تشویق به سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه کنند. صادرکنندگان ایرانی در شرایط امروز با توجه به وضعیت و مشکلات صادراتی خود باید بتوانند نرخ ارز را پیش بینی کنند تا وضعیت سرمایه گذاری آنها دچار نوسان نشود.

جلال پور بر حضور گسترده تر ایران در بازار روسیه تاکید کرد.