آرشیو یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۲۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:هشدار به خانواده ها در خصوص چاقی دانش آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش وپرورش با هشدار به خانواده ها در خصوص پدیده چاقی دانش آموزان، گفت: فعالیت های حرکتی مختلفی برای مقابله با پدیده چاقی در مدارس پیش بینی شده است.

مهرزاد حمیدی در گفت وگو با فارس، با بیان اینکه به هر طریق باید تلاش کنیم تا فعالیت فیزیکی دانش آموزان در مدارس را افزایش دهیم، افزود: با نرمش صبحگاهی مدارس، هر دانش آموز در هر روز 5 دقیقه ورزش می کند که این عدد در هر هفته 25 دقیقه خواهد شد و سرانه ورزش مدارس و همچنین ورزش کشور افزایش می یابد.

حمیدی با بیان اینکه اکنون با پدیده چاقی در هزاره سوم مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: یکجا نشینی، فعالیت های نوین، استفاده از اینترنت و تلفن همراه، بچه ها را به خود مشغول می کند و اوقات فراغت از وضعیت فعال به غیرفعال تبدیل شده است که در نتیجه، آن سواد حرکتی بچه ها و توانایی عضلانی آنها کاهش می یابد و منجر به چاقی بچه ها شده است.

وی ادامه داد: چاقی پدیده ای جهانی است و با این پدیده، بیماری های غیرواگیر نیز افزایش می یابد زیرا امروز سکته و دیابت جایگزین بیماری های واگیردار شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر افراد در سنین کودکی، خردسالی و نوجوانی، تحرک نداشته باشند و سلول های چربی در طفولیت شکل بگیرد، در زمان بزرگسالی این سلول ها رشد می کند و با رشد سلول چربی، لاغر شدن بسیار سخت خواهد شد.

وی گفت: به دلیل بروز مشکلاتی مانند چاقی به دنبال گسترش فعالیت های حرکتی در مدارس هستیم که نرمش صبحگاهی، المپیاد درون مدرسه ای و حیاط پویا از جمله برنامه ها برای مقابله با چاقی بچه هاست.