آرشیو یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۲۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی خبر داد:ورود 10 هزار خودروی هیبریدی به شرط افزایش 50 درصدی کرایه ها!

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ورود تدریجی حداقل 10 هزار خودروی هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی خبر داد و گفت: شورای شهر تهران این مجوز را داده که برای خودروهایی که دارای استانداردهای بالایی هستند کرایه ها تا سقف 50 درصد افزایش یابد.

میثم مظفر در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره استفاده از تاکسی های هیبریدی در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران، اظهار داشت: در حوزه ورود خودروهای مدرن به ناوگان تاکسیرانی هم به دنبال ورود خودروهای هیبریدی و هم خودروهایی که دارای استاندارد یورو 5 باشند، هستیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه قراردادهای خوبی با سرمایه گذار های بخش خصوصی منعقد کردیم و طی سه سال آینده حداقل 10 هزار خودروی هیبریدی به تدریج وارد ناوگان تاکسیرانی می شود تا امروز نیز بیش از 200 دستگاه خودروی هیبریدی و خودروی دارای استاندارد یورو 5 وارد ناوگان شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: این خودروها در فرودگاه مهرآباد، مقابل هتل ها و اماکنی که تا حدودی جنبه لوکس و دربستی دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته وی، ممکن است تا پایان سال جاری نیز بتوانیم بخشی از خودروهای استاندارد یورو 5 را به ناوگان اضافه کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا استفاده از این خودروها در ناوگان تاکسیرانی کرایه ها را دستخوش تغییر می کند، اظهار داشت: شورای شهر تهران این مجوز را داده که برای خودروهایی که دارای استانداردهای بالایی هستند، کرایه ها تا سقف 50 درصد افزایش یابد.

مظفر تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای تویوتا کمری در فرودگاه مهرآباد با 40 درصد افزایش نرخ در حال خدمات رسانی هستند و شاهد صف طولانی مردم برای استفاده از خودروی مدرن با این نرخ هستیم! وی افزود: البته نرخ کرایه تاکسی در تهران با در نظر گرفتن افزایش های مذکور باز هم نسبت به سایر شهرهای دنیا از قیمت پایین تری برخوردار است.