آرشیو یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۲۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

آخرین خبرها از سیل هندوستان

بر اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل در چند روز گذشته در ایالت تامیل نادو تاکنون 325 نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایرنا، رئیس بیمارستان چنای گفت: 14 بیمار که روز جمعه در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان بستری بودند، به علت قطع برق و کمبود اکسیژن جان باختند.

«پریتوی مهنداس» در گفت وگویی افزود: برق اضطراری بیمارستان نیز به دلیل نفوذ آب در ژانراتورها از کار افتاد و باعث مرگ این افراد شد.

بارش باران در چند روز گذشته در چنای و تعدادی از شهرهای ایالت تامیل نادو باعث قطع برق، آب، تلفن و ارتباط زمینی این شهر با دیگر شهرها شده است.به گفته مقامات محلی، هم اکنون تعداد زیادی از سیل زدگان در چنای با کمبود مواد غذایی، دارو، آب، پتو و وسایل گرم کننده مواجه هستند.

سیل خسارت زیادی در مناطق «چنای»، «کودالور»، «کانچیپورام» و «ترایوالور» در تامیل نادو وارد کرده است.

مقامات سازمان توزیع برق چنای اعلام کرده اند تا زمانی که سطح آب در چنای کاهش نیابد قادر به وصل برق در این شهر نیستند.

شماری از نیروهای زمینی و هوایی هند همچنان به عملیات نجات افراد گرفتار در مناطق سیل زده مشغول هستند.بر اساس گزارش رسانه ها، تعداد زیادی از مردم گرفتار در مناطقه «تامبرام» و «چنای» بر روی پشت بام ها منتظر رسیدن کمک هستند.نارندرا مودی نخست وزیر هند روز جمعه مبلغ 10 میلیارد روپیه (153 میلیون دلار) برای کمک به مردم سیل زده در ایالت تامیل نادو اختصاص داد.مقامات محلی، میزان خسارت وارده ناشی از بارندگی شدید و سیل به ایالت تامیل نادو را 2 میلیارد و 308 میلیون دلار برآورد کرده اند.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در سه روز گذشته 330 میلیمتر باران در این منطقه باریده در حالی که میزان بارندگی یک ماه در همین فصل 250 میلیمتر بوده است.

با آغاز دوباره بارندگی ها در چنای، هزاران نفر در مناطق شمالی این شهر، خانه های خود را ترک کردند.

کمبود مواد غذایی و ضروری در مناطق سیل زده باعث اعتراض مردم شده است.تجمع صدها نفر از مردم سیل زده بر روی دو پل اصلی شهر چنای باعث کندی حرکت آمبولانس ها و مسدود شدن مسیرهای زمینی شده است.

سازمان هواشناسی هند اعلام کرده است که بارندگی ها در چنای تا یک هفته آینده ادامه می یابد.

کارشناسان هندی بارندگی های شدید چنای را ناشی از اثرات مستقیم گرمایش زمین دانسته اند.