آرشیو یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۲۴
صفحه آخر
۱۲

داعش مسئولیت حملات تروریستی کالیفرنیا را برعهده گرفت

داعش اعلام کرد، عناصر وابسته به این گروه تروریستی، حمله چهارشنبه کالیفرنیا در آمریکا را که 14 کشته و 21 زخمی برجای گذاشت، اجرا کرده اند.

2 روز پس از تیراندازی خونین در شهر «سن برناردینو» کالیفرنیا، مقامات «اف.بی. آی» بالاخره اعلام کردند که این حادثه به عنوان یک اقدام تروریستی مورد بررسی قرار می گیرد.

بر اساس گزارش شبکه خبری ام اس ان بی سی نیوز، «دیوید باودیچ» معاون فرمانده اداره فدرال تحقیقات لس آنجلس در بین خبرنگاران حاضر شد و ضمن تشریح آخرین روند بررسی پرونده حادثه تیراندازی خونین «سن برناردینو» گفت که این حادثه به عنوان یک اقدام تروریستی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی همچنین اعلام کرد زن و شوهری که فعلادو مظنون این حادثه اند و البته در تبادل آتش با پلیس کشته شده اند، پیش از کشته شدن سعی داشته اند که تلفن های همراه خود را خرد کرده و در سطل زباله بیندازند تا مدارک را امحا کنند. به گفته منابع پلیس، عاملان حادثه کالیفرنیا به مسلسل و کلت کمری مسلح بوده اند و با برنامه قبلی اقدام به انجام این عملیات همزمان با برگزاری یک برنامه جمعی نموده اند.

همزمان، «اسکای نیوز» نیز گزارش داد یک پایگاه خبری وابسته به داعش روز جمعه اعلام کرد 2 تن از عناصر مسلح این گروه حمله مسلحانه به یک مرکز خیریه در «سان برناردینو» در کالیفرنیا- در منطقه شرقی لس آنجلس- را اجرا کردند.

برخی رسانه های آمریکایی نیز مثل سی.ان. ان به نقل از سه مسئول آمریکایی گزارش داده ا ند اعتقاد بر این است که «تشفین مالک» که همسر وی نیز در این حمله مسلحانه مشارکت داشت، با «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش بیعت کرده است.

برخی مقام های آمریکایی هم تاکید می کنند مجری اصلی این حملات با اعضای گروه تروریستی «جبهه النصره» و گروه افراط گرای «الشباب» در سومالی ارتباط داشته است. به اعتقاد کارشناسان، داعش که ساخته و پرداخته غرب است با شکست در سوریه و عراق در حال تغییر اهداف خود به سمت غرب است و حوادث تروریستی پاریس و کالیفرنیا تازه شروع اقدامات تروریستی این هیولای برگشته به خانه است.