آرشیو سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴، شماره ۳۶۴۸
استان ها
۱۸

کوتاه

پرداخت 1280 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان آذربایجان شرقی

دنیای اقتصاد، تبریز، سیما نیک رفتار: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: 1280 میلیارد ریال غرامت بیمه به کشاورزان آذربایجان شرقی پرداخت می شود. ایوب ایرانی فام در جلسه برنامه ریزی برای کشت پاییزه در چهار شهر مراغه، بناب، ملکان و عجب شیر اظهار کرد: این میزان غرامت به 120 هزار بهره بردار بخش کشاورزی استان از محل خسارت بیمه محصولات زراعی، باغی و دامی پرداخت می شود. وی میزان غرامت برآورده شده برای سال زراعی گذشته را در بخش زراعت 60 میلیارد ریال، در بخش باغبانی یک هزار میلیارد ریال و در بخش دام 220 میلیارد ریال اعلام کرد. ایرانی فام گفت: سال زراعی گذشته در اثر بلایای طبیعی 36 هزار هکتار از اراضی زراعی و 35 هزار هکتار از اراضی باغی بیمه شده استان دچار خسارت شده است.

دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال در مشهد برگزار می شود

دنیای اقتصاد، مشهد، زهرا صفدری: دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات، رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای خراسان رضوی ماه آینده در مشهد برگزار می شود. معاون طرح و برنامه ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: سال گذشته همزمان با نمایشگاه کتاب اولین نمایشگاه رسانه های دیجیتال برگزار شد، اما امسال با نظرسنجی ها و بررسی های صورت گرفته مقرر شد این نمایشگاه مجزا از نمایشگاه کتاب برگزار شود. محمدکاظم دبیری گفت: نمایشگاه در 8 بخش تارنماهای اینترنتی و رسانه های برخط، پایگاه های اینترنتی و وبلاگ ها، بازی های رایانه ای و سرگرمی های دیجیتال، رسانه های همراه و هوشمند، محصولات و نرم افزارهای رسانه ای، سواد رسانه ای و فرهنگ سازی در اینترنت، اپراتورها و خدمات ارزش افزوده، فروشگاه های اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ برگزار می شود.

ایجاد مرکز تحقیقات در برج پژوهشی دانشگاه پزشکی شیراز

دنیای اقتصاد، شیراز، محمد صداقت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در پانزدهمین کنگره گوارش و کبد ایران حضور داشت از تشکیل 5 کمیته پزشکی تهیه و توزیع دارو، رادیولوژی، تجویز آزمایش میکروب شناسی، مصرف بهینه از تجهیزات پزشکی و اعمال جراحی منطقی و همچنین ایجاد مرکز تحقیقات در برج پژوهشی این دانشگاه خبر داد. محمد هادی ایمانیه تصریح کرد: در اجرای طرح تحول سلامت برای جلوگیری از زیاده روی ها در تجویز دارو و تصویربرداری، مصرف بی رویه دارو و انجام برخی عمل های جراحی غیر منطقی، بررسی های دقیقی در این 5 کمیته صورت می گیرد و تصمیم گیری می شود.