آرشیو سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۱۰۰
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

موافقت با انتشار 150 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی دولت در سال آینده

مشاور وزیر راه و شهرسازی از نظر مساعد هیات دولت برای انتشار 150هزار میلیارد تومان اوراق بدهی در سال آینده خبر داد. حسین عبده تبریزی در گفت وگو با فارس اظهارداشت: با توجه به اینکه بدهی دولت به خاطر جریمه و بهره ای که به آن اضافه می شود مدام افزایش می یابد، انتشار اوراق بدهی معادل کل بدهی دولت در سال آینده به هیات وزیران پیشنهاد شده است.

رشد 65 درصدی بارش ها نسبت به میانگین بلندمدت

با ثبت 11 میلی متر بارش در یک هفته گذشته، حجم بارش های کشور از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه) تا پایان هفته گذشته به 79 میلی متر رسید. آمارهای رسمی وزارت نیرو نشان می دهد که میزان بارش ها در سال گذشته و در همین زمان 61میلی متر و متوسط درازمدت 48میلی متر ثبت شده بود. بر این اساس، حجم بارش ها از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و 65 درصد نسبت به متوسط درازمدت افزایش یافته است.

ایران در رتبه 19 تولیدکنندگان آبزیان

وزیر جهاد کشاورزی درپیامی به کنگره بین المللی آبزی پروری خاورمیانه و آسیای مرکزی، با بیان اینکه پرورش آبزیان با رشد سالانه هشت درصد، سریع ترین و باثبات ترین نرخ رشد را در تولید پروتئین های جانوری درجهان داشته است آخرین رتبه ایران درمیان تولید آبزیان پرورشی جهان را19 اعلام کرد. محمود حجتی گفت:پرورش آبزیان با رشد سالانه حدود هشت درصد سریع ترین و باثبات ترین نرخ رشد را در تولید پروتئین های جانوری در جهان داشته است.