آرشیو سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۱۰۰
اقتصادی
۶

خبرهای کوتاه

ساخت 3 پروژه ریلی با تسهیلات صندوق توسعه ملی

وزیر راه و شهرسازی از تشکیل کنسرسیومی ایرانی برای احداث راه آهن قزوین-رشت-آستارا خبر داد و گفت: به دنبال استفاده از تسهیلات صندوق ملی برای ساخت پروژه های ریلی قزوین-رشت- آستارا، اصفهان-شیراز و نقاب -اسفراین-بجنورد-شیروان هستیم.

عباس آخوندی افزود: 10 کریدور حمل و نقلی در کشور تعریف شده که صرفا برای تکمیل کریدورهای نوع یک بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. حجم این رقم نشان می دهد که تامینش از محل بودجه دولتی غیرممکن است. برای دستیابی به مساله یاد شده وزارت راه و شهرسازی در گام نخست امسال بحث مشارکت ها را جدی پیگیری کرد و توانست برای ساخت 1500 کیلومتر آزادراه به توافق دست یابد.

سید کامل تقوی نژاد رئیس سازمان مالیاتی کشور شد

در جلسه هیات دولت، سید کامل تقوی نژاد رئیس سابق بانک سپه به عنوان رئیس جدید سازمان مالیاتی کشور از هیات وزیران رای اعتماد گرفت.

تولید گاز از یک فاز جدید پارس جنوبی آغاز شد

با بهره برداری کامل از سکوی فاز 17 پارس جنوبی، تولید گاز از مخزن این میدان مشترک با قطر به طور رسمی آغاز شد تا ایران یک گام به قطر در برداشت گاز نزدیک تر شود.

معاملات خرید و فروش برق آزاد می شود

با امضای اولین قرارداد خرید و فروش برق و پایان انحصار چندین ساله دولت، معاملات خرید و فروش برق در کشور به طور کامل آزاد می شود. به گزارش مهر،روز گذشته اولین قرارداد خرید و فروش برق امضا شد. برهمین اساس، با امضای این قرارداد و با به پایان رسیدن انحصار دولت در معاملات خرید و فروش برق، برای نخستین بار معاملات انرژی از مبادی تولید به مبادی مصرف بین بخش خصوصی امضا شد. رضا ریاحی سرپرست شرکت مدیریت شبکه برق ایران در تشریح جزئیات امضای این قرارداد برقی، گفت: نخستین قرارداد دوجانبه مستقیم میان نیروگاه شهید منتظری و فولاد مبارکه تا سقف 200 مگاوات، 23 آذرماه جاری، به امضا رسید.