آرشیو چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۱۰۱
شوک امروز
۱۲

گرفتاری شکارچیان آهو در دام قانون

عاملان شکار آهو در پناهگاه حیات وحش موته در دام محیط بانان افتادند.

به گزارش دیده بان حیات وحش ایران، نیمه های شب دوشنبه محیط بانان پناهگاه حیات وحش موته هنگام گشت و کنترل شبانه متوجه یک پیکان مشکوک در حاشیه جاده اصفهان – تهران شدند.

فرمانده یگان محیط زیست استان اصفهان در این باره گفت: محیط بانان جهت بررسی موضوع وارد عمل شدند؛ اما سرنشینان پیکان با مشاهده ماموران در موتور خودرو را باز کرده و وانمود کردند که خودرو خراب شده است. مرتضی جمشیدیان اظهار داشت: ماموران در بررسی اطراف متوجه شدند یک مرد از سرنشینان پیکان نیز با پای پیاده در تاریکی هوا وارد دشت شده و به دنبال چیزی می گردد. محیط بانان به تفتیش خودرو پرداخته و یک تفنگ شکاری تک لول و تعدادی فشنگ از داخل اتومبیل کشف شد.

جمشیدیان گفت: مظنونان همچنان مدعی بودند که تخلفی مرتکب نشده اند و به دلیل خرابی خودرو در کنار جاده توقف کرده اند. ماموران خودروی مظنونان را بررسی کرده و متوجه شدند که خودرو دچار نقص فنی نیست بنابراین هر سه سرنشین پیکان را بازداشت کردند.

به محض روشن شدن هوا، محیط بانان به محل مشاهده مظنونان بازگشته و به جست و جوی اطراف مشغول شدند.

محیط بانان پس از مدتی جست و جو در اطراف، در فاصله حدودا 120 متری از محل پارک خودرو در شب قبل، لاشه یک آهوی نر جوان را مشاهده کردند که بخش هایی از بدن حیوان نیز توسط جانوران گوشتخوار خورده شده بود.

مظنونان با مشاهده لاشه آهو به جرم خود اعتراف کرده و اعلام داشتند که شبانه با فشنگ چهارپاره به سمت آهو شلیک کرده و لحظاتی پیش از حضور ماموران یکی از آنان در جست و جوی لاشه آهو وارد دشت شده بود و بقیه در کنار خودرو ایستاده بودند.

این شکارچیان پس از تشکیل پرونده به جرم شکار غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شدند.