آرشیو سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۴، شماره ۶۱۰۶
اقتصادی
۶

خبرهای کوتاه

دستور افزایش 500 هزار بشکه ای تولید نفت صادر شد

مدیرعامل شرکت نفت با تایید سناریوی نهایی افزایش 500 هزار بشکه ای تولید نفت ایران در دی ماه سال جاری در نشستی با حضور تمامی مدیران ارشد شرکت نفت، دستور اجرای این سناریو را به محض لغو تحریم ها صادر کرد. به گزارش مهر، نشست ویژه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با مدیران شرکت های بهره بردار نفت و گاز، پایانه های نفتی و مدیران ستادی شرکت نفت به منظور بررسی راهکارهای افزایش 500 هزار بشکه ای افزایش تولید نفت خام ایران برگزار شد.در این نشست که تمامی اعضای هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران هم حضور داشتند، سناریوی نهایی افزایش ظرفیت تولید نفت خام ایران در دوران پساتحریم در قالب دو مرحله 500 هزار بشکه ای تدوین و هماهنگی نهایی بین شرکت های بهره بردار، پایانه نفتی و مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران برای اجرای آن انجام شد.

رواق های غربی و شرقی مصلای تهران تکمیل می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل رواق شرق و غرب مصلای تهران تا پایان امسال خبر داد. محمدجعفر علیزاده درباره مصلای تهران خاطرنشان کرد: امسال رواق های شرق و غرب مصلای امام خمینی(ره) تهران را تکمیل می کنیم و در حال حاضر نیز با سرعت خوبی در حال ساخت آنها هستیم تا نمایشگاه ها و نمازهای جمعه با کیفیت بهتری برگزار شوند؛ همچنین در روزهای اخیر توانستیم تخصیص بودجه خوبی که معادل 50 درصد بودجه مصوب مصلای تهران است را دریافت کنیم و پیگیریم تا مابقی این بودجه هم به حساب سازمان واریز شود.

فروش پراید با قیمت 8200 دلار در عراق

معاون صادرات سایپا، قیمت فروش هر دستگاه پراید در بازار عراق را 8200 دلار عنوان کرد و گفت: رعایت استانداردهای الزامی در تولید خودرو 5 میلیون تومان تفاوت قیمت با نمونه صادراتی را رقم می زند. به گزارش مهر، محسن جوان با بیان این مطلب افزود: خودروهای صادراتی فاقد ایربگ، ترمز ای بی اس، پرداخت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و بیمه شخص ثالث است. برهمین اساس، قیمت خودروهای صادراتی - به غیر از بازار عراق- ارزان تر از بازار داخل است، ضمن اینکه حقوق و عوارض گمرکی را هم به دلیل صادراتی بودن محصول، از دولت پس می گیریم.