آرشیو سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۴، شماره ۶۱۰۶
ایران زمین
۲۸

ایران و مردم

مقابله با زمین خواری در قصرقند

15هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان به ارزش 75میلیارد ریال رفع تصرف شد.

به گزارش ایرنا، «یحیی رحیمی راد» فرمانده انتظامی قصرقند اظهار داشت: به دنبال تصرف 15 هکتار از زمین های ملی و منابع طبیعی در بخش «ساربوک» قصرقند، این تخلف در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت. ماموران پس از انجام تحقیقات اولیه و هماهنگی با مراجع قضایی نسبت به آزاد سازی زمین های تصرف شده اقدام کردند.

اختصاص تسهیلات به نساجی بروجرد

گروه ایران زمین 50میلیارد تومان تسهیلات سرمایه درگردش به کارخانه نساجی بروجرد اختصاص می یابد.

«هوشنگ بازوند» استاندار لرستان گفت: این مبلغ با حداقل سود بانکی تا یک ماه آینده به کارخانجات نساجی بروجرد اختصاص خواهد یافت.

استاندار در نشست با هیات مدیره کارخانجات نساجی بروجرد به مطرح شدن بحث تعدیل نیرو در کارخانه اشاره کرد و گفت: در این واحد صنعتی تا پایان فروردین ماه سال آینده تعدیل نیرو نخواهیم داشت. طبق تصمیم شورای تامین استان ادارات آب، برق، گاز، تامین اجتماعی و امور مالیاتی نباید تا تاریخ یادشده اقدامی برای وصول مطالبات خود از نساجی بروجرد انجام دهند.

استاندار لرستان درخصوص اجرای طرح توسعه نساجی بروجرد اظهارداشت: این طرح بررسی و مشکلات پیش روی آن هرچه سریعتر برطرف می شود. نساجی بروجرد یک برند کشوری است و هرگز اجازه نمی دهیم این واحد تولیدی متحمل ضرر و زیان شود. اعضای هیات مدیره نساجی بروجرد نیز متعهد شدند طرح تعدیل نیروها را در صورت عملی شدن مصوبات این نشست منتفی کنند.

تخریب یک اثر تاریخی در کاشان

گروه ایران زمین جست و جوگران گنج، یک اثر تاریخی را در منطقه گردشگری «گله خزاق» کاشان تخریب کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما «سید محمد جعفرپور» فرهنگی بازنشسته و یکی از اهالی این محل دراین باره گفت: عده ای فرصت طلب که بدنبال یافتن گنج بودند برج «شاه میرزا» در منطقه گردشگری «گله خزاق» را ویران کردند. به یگان حفاظت میراث فرهنگی کاشان نیز اطلاع دادیم اما کوتاهی کردن مسئولان مربوطه در این زمینه چنین سرنوشتی را برای برج رقم زد. این درحالی است که مستند نگاری این اثر تاریخی انجام و پرونده آن به تهران ارسال شده بود، اما کاری صورت نگرفت.