آرشیو سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۴، شماره ۶۱۰۶
فرهنگ و هنر
۲۳

در نشست خبری طرح «زمین مقدس» عنوان شد

جامعه هنری باید محیط زیست را به عنوان یک دغدغه بزرگ مطرح کند

سیدمحسن روحانی مدیر طرح «زمین مقدس» در نشست خبری تبیین سلسله کنسرت های این طرح که ظهر دیروز 30 آذرماه در موسسه فرهنگی- هنری جهان اندیش مهر جوان برگزار شد گفت: این روزها همه مردم از جامعه هنری گرفته تا جامعه ورزشی دغدغه محیط زیست دارند و خوب می دانند معضل بزرگی طی ماه های اخیر گریبانگیر همه مردم شده به طوری که زندگی را برای آنها سخت کرده است.

وی افزود: متولیان سیاسی بویژه مسئولان دولتی ما در حوزه محیط زیست وظایف خود را انجام می دهند، اما لازم است که جامعه هنری با زبان لطیف هنر تلنگری به فضای عمومی جامعه بزند که ماجرای محیط زیست به عنوان یک دغدغه بزرگ مطرح شود. ما در شرایطی این نشست را برگزار می کنیم که هر کدام از ما روزانه 500 گرم زباله تولید می کنیم؛ چرا که هنوز تفکیک زباله تر و خشک به ما آموزش داده نشده است. ما امروز جزو 7 کشور اول تولید گازهای گلخانه ای هستیم که اگر تحریم سیاسی هم نبودیم، به جهت همین یک شرط با سخت ترین تحریم ها مواجه می شدیم. وی افزود: در این کنسرت که طی روزهای پنجم و ششم دی ماه در تالار وحدت تهران برگزار می شود، 13 قطعه در قالب روایت های مختلف و بهم پیوسته که با ویدئو آرت هایی همراه است توسط گروه کر «نامیرا» به سرپرستی فرهاد هراتی تقدیم مخاطبان خواهد شد.

مدیر طرح «زمین مقدس» در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فضای ویژه ای که برای این کنسرت در نظر گرفته شده است، توضیح داد: دعوت از مسئولان عالی رتبه سیاسی، نماینده سازمان ملل در ایران و تعدادی از سفرای کشورهای خارجی از جمله برنامه هایی است که ما در این کنسرت در نظر گرفته ایم و با توجه به فرارسیدن تعطیلات سال نو میلادی این عزیزان به ما قول دادند تا در مراسم حضور داشته باشند. هراتی ادامه داد: خانم ابتکار به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یک ساعت وقت گذاشت و به تمرین ما آمد و در طول این یک ساعتی که ما از حضور وی بهره مند شدیم، مشاهده کردیم که لحظه ای چشم از فضای کار برنداشت و حرف های خوبی به ما زد که انگیزه ما را برای کار مضاعف کرد.