آرشیو دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴، شماره ۳۶۶۳
خبر
۶

تعیین خسارت ناشی از حوادث رانندگی براساس نوع خودرو

گروه خبر: نمایندگان مجلس در ادامه بررسی لایحه بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسیله نقلیه موتوری در مقابل شخص ثالث با پیشنهادی موافقت کردند که بر مبنای آن خسارت ناشی از حوادث رانندگی براساس نوع خودرو تعیین می شود.

به گزارش «ایسنا» در ماده 8 این لایحه براساس تبصره ای مقرر شد: خسارت مالی ناشی ازحوادث رانندگی صرفا تا میزان خسارت متناظر وارده به گران ترین خودروی متعارف از طریق بیمه نامه شخص ثالث یا مقصر حادثه قابل جبران خواهد بود. منظور از خودروی متعارف خودرویی است که قیمت آن کمتر از 50 درصد سقف تعهدات بدنی که در ابتدای هر سال مشخص می شود، باشد. براساس تبصره 5 این ماده نیز ارزیابان خسارات و کارشناسان ارزیاب خسارت شرکت های بیمه و کارشناسان رسمی دادگستری در هنگام برآورد خسارت موظفند مطابق این ماده اعلام نظر کنند.

اعلام وصول دو نامه خطاب به رئیس جمهور

در خبری دیگر «ایسنا» نوشت: دو نامه با امضای 205 و 196 نماینده خطاب به رئیس جمهور در مورد حمایت از تولید و برگزاری اجلاس وزیران فرهنگ کشورهای اسلامی در سال 2017 از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام وصول شد. در بخشی از یک نامه با امضای 205 نماینده آمده است: ضمن تشکر از رئیس جمهور برای حمایت از تولید و زحمات ایشان در این عرصه از ایشان می خواهم توجه بیشتری نسبت به تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای مشابه و تلاش برای برون رفت از رکود اقتصادی بی سابقه به کار گیرد. همچنین در نامه دیگری با 196 امضا، نمایندگان از رئیس جمهور خواستند تا مسوولیت دبیرخانه اجلاس وزیران فرهنگ کشورهای اسلامی که قرار است در سال 2017 در مشهد برگزار شود را بر عهده گرفته و شخصا مسائل مربوط به آن را رسیدگی کند.