آرشیو دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴، شماره ۳۶۶۳
خودرو
۱۶

جهان خودرو

توقف توسعه پاجرو

گروه اقتصاد بین الملل: میتسوبیشی موتور اعلام کرد توسعه شاسی بلند پاجرو را به دلیل کندی رشد فروش و افزایش هزینه ها متوقف و در عوض، بر تولید خودروهای سازگار با محیط زیست تمرکز می کند.

به گزارش خبرگزاری نیکی، نسل چهارم پاجرو در سال 2006 متولد شد و در سال مالی 2014، 54 هزار دستگاه از آن برای فروش در ژاپن و خارج از این کشور تولید شد که بسیار کمتر از تولید سالانه 160 هزار دستگاه در روزهای اوج این خودرو در دهه 1990 بود. از سوی دیگر، هزینه ارتقای بهره وری سوخت این خودرو نیز افزایش یافته است. بنابراین شرکت میتسوبیشی اعلام کرده توسعه نسل بعدی پاجرو را متوقف و تلاش های توسعه ای خود را معطوف شاسی بلندهای کوچک تر و خودروهای هیبریدی-برقی می کند. میستوبیشی همچنین قصد دارد براساس برنامه ای میان مدت تعداد مدل های خود را کاهش دهد. درنتیجه، تولید خودروی کامپکت لنسر اوولوشن تا ماه مارس متوقف می شود.

رونمایی از سدان لوکس هیوندای

گروه اقتصاد بین الملل: شرکت هیوندای موتور قصد دارد اولین خودروی سدانی را که تحت برند لوکس جنسیس تولید شده است، در نمایشگاه بین المللی دیترویت در آمریکا رونمایی کند. به گزارش خبرگزاری کره، این مدل که جی90 نام دارد اولین خودرویی است که تحت برند لوکس جنسیس در ماه نوامبر تولید شده است. هدف از تولید این خودرو رقابت با برندهای لوکس جهانی است. هیوندای اوایل ماه جاری میلادی از این مدل در بازار کره با نام ایی کیو900 رونمایی کرد.

این خودروساز از نمایشگاه بین المللی خودروی دیترویت برای معرفی جی 90 به بازار جهانی استفاده خواهد کرد. نمایشگاه خودروی دیترویت از 11 تا 24 ژانویه در دیترویت آمریکا برگزار می شود. هیوندای این خودرو را در نیمه دوم سال 2016 به بازار آمریکا عرضه خواهد کرد. چانگ مونگ کو، رئیس هیات مدیره هیوندای، در مراسم رونمایی این خودرو در سئول گفت:«این خودرو یک سدان لوکس دارای جدیدترین تکنولوژی هاست که برای هدف قرار دادن بازارهای جهانی طراحی شده است.»