آرشیو دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴، شماره ۳۶۶۳
استان ها
۱۸

تدوین برنامه جامع راهبردی شرکت ملی حفاری در افق 1404

دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف پور: مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: برنامه جامع راهبردی این شرکت در سال 1404 تدوین شده و در این زمینه با چند دانشگاه مطرح استان قراردادهایی منعقد شده است.

حیدر بهمنی افزود: در این برنامه جامع اهداف، چشم انداز و مسیر شرکت به صورت کتاب درآمده و در اختیار مدیران بخش های مختلف شرکت قرار داده شده است. وی افزود: این شرکت در دوران تحریم توانست به جذب منابع ارزی مختلفی بپردازد که می توان به خرید 17 دستگاه حفاری خشکی و دریایی به ارزش 425 میلیون دلار و بازسازی و نوسازی دستگاه های حفاری به ارزش 110 میلیون دلار اشاره کرد. بهمنی با اشاره به اینکه تحریم ها، شرکت ملی حفاری ایران را بیشتر به خودباوری رساند، اعلام کرد: این شرکت در شرایط تحریم توانست عملکرد مطلوبی در اجرای طرح ها، خرید و بازسازی تجهیزات دستگاه های حفاری داشته باشد.

وی ادامه داد: در دوران تحریم کیفیت کالای تولید شده در داخل کشور پایین بود اما این شرکت هزینه این کیفیت را پرداخت و از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرد. بهمنی اعلام کرد: با رفع تحریم توقع مردم از دستگاه ها چند برابر می شود که این شرکت یک کمیته برای شناسایی همکاران و برنامه ریزی در خصوص ارتباط با آنها تشکیل داده است تا در دوران پساتحریم دچار مشکل نشود. وی اعلام کرد: روزآمدسازی مجموعه کامل حفاری و خدمات جانبی با توجه به حضور این شرکت در مناقصات بین المللی در دوران پساتحریم یکی دیگر از برنامه های این شرکت برای این دوران است. بهمنی با اشاره به همسویی سیاست های شرکت ملی حفاری ایران با شرکت ملی نفت گفت: فعالیت این شرکت در میادین مشترک و حضور بیش از 15 دستگاه دکل در این میادین نشان دهنده همکاری و همسویی این دو شرکت با یکدیگر است. وی خاطرنشان کرد: این شرکت در مجموع 73دستگاه حفاری در خشکی و دریایی دارد و حدود 17 هزار نفر نیز در این شرکت فعالیت می کنند.