آرشیو دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴، شماره ۳۶۶۳
بانک و بیمه
۱۳

گردهمایی مدیران بانک تجارت با حضور رئیس کل بانک مرکزی

گروه بنگاه ها: رئیس کل بانک مرکزی بر افزایش انضباط و شفافیت مالی بانک های ایرانی مطابق با استانداردهای بین المللی و بهبود ساختارهای کنترلی در بانک ها تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، دکتر سیف که در سمینار سراسری مدیران و مسوولان بانک تجارت حضور یافته بود با اشاره به تاثیرات اعمال تحریم ها در سال های گذشته بر عملکرد نظام بانکی کشور گفت: با توجه به رفع تحریم ها و فراهم آمدن شرایط ارتباط بی واسطه با بانک های خارجی باید بتوانیم با ارتقای استانداردها، بازگشتی قدرتمندانه به عرصه بانکداری بین المللی داشته باشیم.

وی افزود: امروزیک تیم حرفه ای مسوولیت هدایت بانک تجارت را بر عهده دارند، به همین لحاظ انتظارات مدیران ارشد اقتصاد کشور از این بانک بیشتر است. وی با تقدیر از عملکرد تیم مدیریتی بانک تجارت طی دوسال گذشته گفت: خوشبختانه بانک تجارت از جمله بانک های کشور بوده که با رعایت انضباط مالی، همکاری بسیار خوبی در اجرای مقررات بانک مرکزی داشته و تلاش کرده است از رقابت تخریبی با سایر بانک ها پرهیز کند.

پیش از سخنان سیف، محمد ابراهیم مقدم، مدیرعامل بانک تجارت ضمن تقدیر از بانک مرکزی به خاطر اجرای سیاست های مثبت از جمله ایجاد ثبات در مدیریت بانک ها گفت: بانک مرکزی در حوزه حمایت از بانک های قانون مدار و مقابله با موسسات مالی متخلف نیز عملکرد بسیار خوبی داشته است. وی اقدامات بانک مرکزی در حوزه کاهش نرخ سود با وجود فشارهای موجود در بازار را موجب کاهش قیمت تمام شده پول و کاهش نرخ تسهیلات از 28 درصد به 5/ 20 درصد اعلام کرد و افزود: این اقدام بانک مرکزی در مجموع صیانت از منافع بانک ها و حمایت از بخش تولید کشور را به دنبال خواهد داشت. مقدم همچنین اقدام بانک مرکزی درخصوص اصلاح ترازنامه بانک ها را عاملی مثبت قلمداد و خاطرنشان کرد: تاکید بانک مرکزی درخصوص نظام مند شدن بانک ها در اجرای سیاست های پولی، افزایش انضباط مالی در این حوزه را به دنبال داشته است.مقدم همچنین اظهار کرد: امیدواریم با تداوم حمایت های بانک مرکزی، بانک های کشور در دوران پساتحریم نیز بتوانند بازگشتی موفق به عرصه بانکداری بین الملل داشته و ارتباطات موثر با بانک های خارجی را در مسیر افزایش رضایتمندی مشتریان توسعه بخشند.