آرشیو شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴، شماره ۳۴۲۹
صفحه آخر
۱۶
نگاه آخر

عدالت را جایگزین برابری کنیم

دکتر مهدی محسنیان راد (جامعه شناس)

جامعه ایرانی در 10 سال اخیر، از یک طرف شاهد به ثروت رسیدن ناگهانی و یک شبه قشری خاص و زیرخط فقر رفتن، طبقه ای دیگر شده است: اتفاقی که سبب شده تا توزیع ثروت و امکانات، نابرابر باشد و در این نابرابری آسیب های اجتماعی بسیار به پیکره جامعه ایرانی وارد شود. اما با گذشت این دوران و به سرانجام رسیدن پرونده هسته ای، مدت هاست که زمزمه ورود شرکت های مختلف خارجی و محصولات گران قیمت آنها به بازارهای ایران، شنیده می شود و دریچه های تازه اقتصادی در حال باز شدن است. در چنین شرایطی سوال مهم و جامعه شناختی که پیش می آید این است: آسیب های جامعه شناختی ورود ناگهانی اجناس گران قیمت به بازارهای ایران و ناتوانی قشر بزرگی از جامعه ایرانی به رسیدن این اجناس و توانایی قشر ثروتمندان و نمایش اختلاف طبقاتی، چگونه است و منجر به چه اتفاق های اجتماعی می شود؟

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.