آرشیو دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴، شماره ۳۶۶۸
خبر
۸

سایه روشن

تکذیب یک خبر درباره وضعیت سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان

گروه خبر: به دنبال انتشار اخبار ضد و نقیض در مورد دعوت از سیدحسن خمینی برای شرکت در آزمون اجتهاد خبرگان، روز گذشته دفتر آیت الله محمد مومن، عضو فقهای شورای نگهبان درگفت وگو با خبرگزاری تسنیم، خبر منتشره در برخی رسانه ها مبنی بر اینکه این عضو شورای نگهبان خطاب به سیدحسن خمینی گفته است که نیازی به شرکت وی در آزمون اجتهاد روز سه شنبه 15 دی ماه شورای نگهبان نیست را «تکذیب کرد». پیش از این برخی رسانه ها اخباری مبنی بر تاکید آیت الله مومن مبنی بر عدم شرکت حجت الاسلام خمینی در آزمون اجتهاد داده بودند.

تغییر نام خیابان بوستان به «آیت الله نمر»

ایسنا نوشت: با مصوبه روز گذشته شورای اسلامی شهر تهران، «خیابان بوستان» در منطقه یک که سفارت عربستان سعودی در آن قرار گرفته است، به «خیابان آیت الله نمر باقر النمر» تغییر نام یافت.

ماجرای رد پیشنهاد احمدی نژاد از سوی حسینیان

خبرآنلاین: عبدالرضا داوری ادعای روح الله حسینیان درباره پیشنهاد وزارت اطلاعات دولت احمدی نژاد به وی در تیر 88 را تکرار کرد. به نوشته روزنامه شرق، او گفت: «اگر حسینیان این پیشنهاد را رد نمی کرد، بسیاری از بحران های بعدی از جمله مسائل اردیبهشت 90 با بصیرت و جوانمردی حسینیان، هرگز رخ نمی داد.

این در حالی است که روح الله حسینیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سال 91، در تکذیبیه ای ضمن رد شایعه پیشنهاد پست وزارت اطلاعات به وی، هر نوع مذاکره ای در این زمینه با رئیس جمهوری وقت را رد کرده بود.

پیشنهاد دیدار مصباح یزدی و آیت الله هاشمی

الف نوشت: آیت الله محسن غرویان بااشاره به اینکه نباید بگذاریم اختلاف ها و هجمه ها آرامش فکری جامعه را به هم بریزد، گفت: در همین راستا حتی پیشنهاد من این است که آیت الله مصباح یزدی و آیت الله هاشمی با یکدیگر دیدار و گفت وگو کنند در این صورت وحدت و آرامش هم در جامعه برقرار خواهد شد.

توضیحات مقام قضایی درباره روزنامه «بهار»

گروه خبر: به دنبال توقیف شنبه شب روزنامه بهار، یک مقام قضایی در گفت وگو با «ایسنا» با اعلام توقیف روزنامه «بهار» با شکایت مدعی العموم گفت: «روز (12 دی ماه) روزنامه مذکور مطلبی را با عنوان «واهمه زوال قدرت» منتشر کرد که برای آن پرونده ای به اتهام تبلیغ علیه نظام تشکیل شد.»