آرشیو یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۶۱۳۹
بین الملل
۲۰

دو خط خبر

رسانه های ترکیه روز شنبه از عملیات امنیتی گسترده پلیس این کشور تحت عنوان «آسایش» در شهر استانبول خبر دادند و نوشتند، در جریان این عملیات 192نفر دستگیر شدند. گروه های پلیس ضد ترور، مبارزه با مواد مخدر و فساد مالی شهربانی استانبول در این عملیات شرکت داشتند و 42 شهروند افغانستان نیزکه به طور غیرمجاز در ترکیه بسر می بردند، دستگیر شدند.

بازرسان سوئیسی معتقدند حدود چهار میلیارد دلار از شرکت های دولتی مالزی به سرقت رفته است. این منابع مالی سرقت شده به طرح های توسعه اجتماعی و اقتصادی مالزی اختصاص داده شده بود.

چین ضمن هشدار به امریکا در خصوص دخالت های مکرر در امور داخلی کشورهای شرق آسیا، برای چندمین بار از واشنگتن خواست خود را از مناقشات منطقه ای دور نگه دارد زیرا چین در دفاع از تمامیت ارضی و حق حاکمیت خود کوتاه نخواهد آمد و هر کاری لازم باشد انجام خواهد داد.

دادگاهی در شهر رانکاگوا، واقع در مرکز شیلی ناتالیا کامپاگنون، عروس میشله باچلت، رئیس جمهوری شیلی را در پرونده فساد متهم کرد؛ رسوایی که رهبر چپگرای سانتیاگو آن را «دردناک» توصیف کرده است. بنا بر حکم این دادگاه ناتالیا کامپاگنون ممنوع الخروج است و باید تا یک سال هر ماه خود را به پلیس معرفی کند تا قضات تحقیقات خود را انجام دهند.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس با هشدار نسبت به روند کند مذاکرات در بروکسل با هدف محدود کردن اعطای مزایای رفاهی به مهاجران، گفت که همچنان برای حفظ منافع کشورش و حصول بهترین توافق تلاش می کند.

رضا العوکلی، وزیر بهداشت لیبی گفت: حدود دو میلیون لیبیایی به خدمات بهداشتی اساسی مثل داروی انسولین، واکسن و شست و شوی کلیه نیاز دارند. یک سوم بیمارستان های کشور بسته هستند یا قادر به خدمات رسانی کامل نیستند. از سوی دیگر، مارتین کوبلر، فرستاده سازمان ملل به لیبی در مصاحبه با نشریه «دیر اشپیگل» گفت: اگر داعش با گروه های تروریستی دیگر در نیجر و چاد همکاری کند دیگر از بین بردن آنها در لیبی بسیار دشوار خواهد بود.