آرشیو دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۷۶
ورزشی - اخبار کشور
۹

واگذاری 2 هزار و 500 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی از تحویل 2 هزار و 500 واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش این سازمان در سراسر کشور در ایام دهه فجر امسال خبر داد.

انوشیروان محسنی بندپی روز یک شنبه در آیین تحویل 448 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در شهرک مهاجران شازند استان مرکزی با اعلام واگذاری پنج هزار واحد مسکونی به مددجویان زیرپوشش بهزیستی کشور در سال 94 افزود: هم اکنون 46 هزار واحد مسکونی با انعقاد تفاهم نامه سه جانبه میان بنیاد مستضعفان و جانبازان، خیران و سازمان بهزیستی با پیشرفت فیزیکی 20 تا 80 درصد برای مددجویان زیر پوشش در حال ساخت است. وی اظهار کرد: هم اکنون 85 درصد هزینه های درمانی بیماران تحت حمایت بیمه های سلامت و تامین اجتماعی، توسط سازمان های بیمه گر پرداخت می شود. محسنی بندپی افزود: در عین حالی که قانون حمایت از معلولان در مجلس ششم تصویب شد، اما به سبب دیده نشدن بارمالی آن، دولت با تقدیم لایحه دیگری به مجلس شورای اسلامی تلاش کرد تا بار مالی این قانون از روی دوش مددجویان برداشته شود.

وی بیان کرد: هم اکنون 11 هزار واحد مسکونی با کمک سه جانبه خیران، بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی و سازمان بهزیستی برای خانوارهای دارای دو نفر معلول به بالادر حال ساخت است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: 448 واحد مددجویی بهره برداری شده در شهرک مهاجران با زیربناهای 75، 80 و 83 مترمربعی در 18 بلوک چهار طبقه قرار دارند.

بهروز رفیعی افزود: 343 واحد از این خانه ها در شهرک مهاجران تحویل معلولان شد، 65 واحد در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار گرفت و 10 واحد به فرزندان ترخیصی از مراکز بهزیستی تحویل داده شد.