آرشیو دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۶۱۴۶
ایران زمین
۱۲

ماندگاری هوای سرد در کشور تا پایان هفته

گروه ایران زمین سازمان هواشناسی از ماندگاری هوای سرد در کشور تا پایان هفته خبر داد. «احد وظیفه» مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: با نفوذ توده هوای سرد ازعرض های شمالی امروز دوشنبه در استان های ساحلی دریای خزر کاهش محسوس دما و وزش باد و باران شدید رخ خواهد داد. از این رو امروز دمای هوا در نیمه شمالی کشور کاهش می یابد. وی با بیان اینکه از اواخر وقت امروز بارش ها در نوارغربی کشور کاهش می یابد و فعالیت سامانه محدود به نیمه شمالی کشور خواهد بود، ادامه داد: وضعیت جوی دریای خزر نیز امروز مواج پیش بینی می شود. همچنین سامانه بارشی فردا سه شنبه در سواحل دریای خزر، بویژه سواحل مرکزی وشرقی، دامنه های البرز شرقی وشمال شرق کشور فعال است وتا اواخر وقت این روز از کشورخارج می شود. وظیفه درباره وضعیت جوی استان تهران طی امروز دوشنبه نیز گفت: هوای استان تهران در این روز ابری و درپاره ای از نقاط بارش باران و برف و گاهی وزش بادشدید و تگرگ پیش بینی شده است. در این روز همچنین بیشترین و کمترین دمای هوا به ترتیب 6 درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر پیش بینی شده است.

کاهش 16 درجه ای دما در اردبیل و کولاک در گردنه ها

اداره کل هواشناسی استان اردبیل هم از کاهش 12 الی 16 درجه ای دما در اغلب مناطق استان طی روزهای آینده خبر داد. به گزارش این اداره کل، این سامانه تا ظهر امروز دوشنبه در استان موجب افت محسوس دما خواهد شد. بر اساس پیش بینی های صورت گرفته اغلب مناطق تا 16 درجه افت دما خواهند داشت. این افت دما تا روز چهارشنبه به صورت تدریجی خواهد بود. میزان بارش و افت دما موجب برف و کولاک در تمامی محورها و گردنه ها می شود، بویژه در گردنه الماس احتمال کولاک دور از انتظار نیست.

دمای هوای مازندران 12 تا 15 درجه کاهش می یابد

بنابر پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با ورود سامانه بارشی به این استان از امروز دمای هوا در مازندران بین 12 تا 15 درجه کاهش خواهد یافت. وضعیت هوای استان طی امروز و فردا تمام ابری همراه با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و وزش تند باد پیش بینی می شود.