آرشیو یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۸۶
ورزشی - اخبار کشور
۹

مشاور وزیر جهاد کشاورزی: کاهش جمعیت عشایری زنگ خطری برای کشور است

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیر کل دفتر امور زنان روستایی و عشایری این وزارتخانه گفت: کاهش جمعیت عشایری زنگ خطری برای کشور است.

به گزارش ایرنا، فروغ السادات بنی هاشم دیروز در کارگاه آموزشی چگونگی انتخاب تسهیل گر و تشکیل صندوق های اعتبارات خرد زنان عشایر کشور که در مرکز آموزشی امام خمینی(ره) واقع در کرج برگزار شد، راه اندازی و تشکیل صندوق های اعتباری خرد زنان عشایری را برای ارتقا و بهبود وضعیت جامعه عشایری موثر دانست.

وی صندوق های اعتباری خرد را در بحث اشتغال و کارآفرینی یک ظرفیت عنوان کرد و اظهار داشت: این صندوق ها ابزاری برای تجمیع سرمایه و توانمندی های اقتصادی و اجتماعی است تا وضعیت جوامع عشایری بهبود و ارتقا یابد.

بنی هاشم اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی صندوق های اعتباری خرد زنان عشایری انگیزه ای برای جوانان، زنان و دختران عشایری ایجاد شود تا در این جوامع باقی مانده و ماندگار شوند.

مدیر کل دفتر اموز زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی به نقش زنان عشایری در کل این جامعه اشاره کرد و گفت: اگر به صورت پایدار حمایت از زنان عشایر را در حوزه توانمندسازی زنان عشایر داشته باشیم، بهبود این جامعه در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محقق می شود.

همچنین مسئول امور بانوان سازمان امور عشایر وزارت جهاد کشاورزی از تشکیل 440 صندوق اعتباری خرد زنان عشایری تا سال آینده خبر داد.

لیلابلالی افزود: از سال 78 تا سال 93 حدود 86 صندوق اعتباری خرد برای زنان عشایری در سطح کشور راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان آن نیز 86 صندوق دیگر پس از تفاهم نامه منعقده فی مابین وزارت جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید در حدود 10 استان کشور راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه زمینه برای تشکیل 269 صندوق جدید در 29 استان کشور نیز فراهم شده، گفت: صندوق های اعتباری خرد پس اندازی محوری و در راستای ارتقای سطح اقتصاد و درآمد خانواده است و نتیجه تشکیل این صندوق ها در سبد اقتصادی خانوار، رشد فرزندان و تغذیه سالم خانواده دیده می شود.