آرشیو چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴، شماره ۴۴۹۴
اقتصاد
۴

وعده سومین بسته خروج از رکود

با وجود اذعان کارشناسان بر ناکامی دو بسته خروج از رکودی که دولت در سال گذشته و سال جاری ارائه کرد، دیروز سخنگوی دولت از دستور رئیس جمهور برای ارائه یک برنامه کوتاه مدت رونق اقتصادی جدید خبر داد.

دولت سال گذشته طرح خروج غیرتورمی از رکود را ارائه کرد که عملا در اجرا ناکام ماند و موجب تشدید رکود اقتصادی در سال جاری شد. مهر امسال هم دومین بسته خروج از رکود از سوی دولت ارائه شد که فقط به ارائه وام 25 میلیونی برای فروش خودروهای انبارشده منجر شد و تاثیری در رفع رکود نداشت.

در همین شرایط روز گذشته محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست هفتگی با خبرنگاران اظهار کرد: روز یکشنبه رئیس جمهور، اعضای ستاد اقتصادی دولت را مکلف کرد برنامه کوتاه مدتی برای رونق اقتصاد و بهبود معیشت مردم بویژه اشتغال جوانان ارائه کنند و در جلسه هیات وزیران هم این موضوع به همه وزرا و اعضای هیات دولت ابلاغ شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نوبخت این برنامه را اقدام عملی دولت نسبت به حماسه ای که مردم در 7 اسفند آفریدند، خواند و گفت: دولت تصمیم دارد با اقدامات عملی، خواسته های مردم را تحقق بخشد و قطعا مجلس شورای اسلامی می تواند به دولت در اجرای برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت کمک کند.به گزارش جام جم، دستور رئیس جمهور برای ارائه برنامه رونق اقتصادی، با ادعای برخی مسئولان درباره مثبت بودن رشد اقتصادی کشور در تناقض است