آرشیو چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴، شماره ۴۴۹۴
فرهنگ و هنر
۵

چهره ها

رویارویی شیخ طادی با «امپراتور جهنم»

پرویز شیخ طادی، فیلمنامه نویس و کارگردان سینما و سازنده آثاری چون پشت پرده مه و شکارچی شنبه، پس از مدت ها دوری از سینما با کارگردانی فیلمی به نام «امپراتور جهنم» به این عرصه بازمی گردد.

شیخ طادی درباره آخرین وضعیت این فیلم به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نگارش فیلمنامه این فیلم تقریبا تمام شده است و تلاش می کنیم بزودی امکاناتی برای ساخت آن فراهم کنیم. امپراتور جهنم، سوژه حساسی دارد و به جریانات پشت پرده تکفیری ها در منطقه می پردازد.

«باران عشق» چشم آذر

ناصر چشم آذر، موسیقیدان و آهنگساز شناخته شده کشورمان طی نیم قرن فعالیت هنری آثاری شنیدنی را خلق کرده که آلبوم های موفقی چون باران عشق، شب های تهران و شکوفه های ایران برخی از آنها هستند.

به گزارش جام جم، او در زمینه موسیقی فیلم هم کارهای ماندگاری چون هامون و خواهران غریب را در کارنامه دارد. به پاس سال ها فعالیت چشم آذر بتازگی کتابی با عنوان «باران عشق» اثر حسین عصاران با موضوع زندگینامه و فعالیت هنری او نگارش شده که ساعت 16 و 30 دقیقه روز جمعه با حضور لوریس چکناواریان، محمد سریر و سیروس الوند در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می شود.

بهاری شدن گلاره عباسی

گلاره عباسی، بازیگر تلویزیون و سینما که او را با آثاری چون شیار143، جراحت، شهرزاد و کیمیا به یاد می آوریم و بتازگی هم با نقش کوتاهی در فیلم «نفس» نرگس آبیار در جشنواره اخیر فیلم فجر حضور داشت، این روزها مشغول داوری آثار شرکت کننده در جشنواره ملی فیلم بهار است.

آن طور که تسنیم نوشته بجز عباسی داوران شناخته شده دیگری همچون حمید نعمت الله، روح الله حجازی و محمدمهدی عسگرپور هم در این رویداد فرهنگی و هنری حضور دارند. مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره، دوشنبه هفته بعد در دانشگاه تهران برگزار می شود.

استعفای علی رهبری

علی رهبری، موسیقیدان و رهبر ارکستر که از ابتدای حضورش در ایران و فعالیت به عنوان مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران حاشیه ساز شده بود، سرانجام روز گذشته از مسئولیت خود استعفا کرد.

او در بخشی از نامه استعفای خود که در ایسنا آمده خطاب به وزیر ارشاد نوشته است: با تجربه بنده که شش بار مدیریت هنری ارکستر کشورهای مختلف را به عهده داشته ام، واگذاری ارکستر سمفونیک تهران به دست افرادی غیرحرفه ای و ضعیف در مدیریت و بنیادی مانند بنیاد رودکی، از روز اول اشتباهی بزرگ بوده است که امیدوارم دیگر تکرار نشود