آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴، شماره ۶۱۷۰
شوک امروز
۱۲

پایان جولان شکارچیان در حیات وحش موته

شکارچیانی که حیات وحش موته را به جولانگاه خود تبدیل کرده بودند به دام افتادند.

به گزارش دیده بان حیات وحش ایران، ساعت 2 بعدازظهر شنبه 15 اسفندماه محیط بانان حیات وحش موته هنگام گشت و کنترل در ارتفاعات، در حال دوربین کشی دو شکارچی متخلف را در کوه دیدند.

مرتضی جمشیدیان فرمانده یگان محیط زیست استان اصفهان که در این عملیات حضور داشت، گفت: پس از دریافت پیام این محیط بانان، همه نیروها از پاسگاه های منطقه بسیج شدند. نیروهای کمکی درحالیکه مشغول حرکت به سمت محلی بودند که نخستین بار دو شکارچی در آنجا مشاهده شده بود در طول مسیر سه شکارچی دیگر را نیز مشاهده کردند و متوجه شدند تعداد متخلفان بیش از دو نفر بوده و حداقل پنج نفر هستند. محیط بانان در ابتدا برای دستگیری گروه سه نفره وارد عمل شدند اما شکارچیان متخلف با مشاهده محیط بانان اقدام به تیراندازی به سمت ماموران و فرار از محل کردند.

محیط بانان پس از تعقیب و گریز طولانی در کوه موفق شدند یکی از شکارچیان را دستگیر کنند اما دو نفر دیگر در لابه لای صخره ها مخفی شده و از دید ماموران خارج شدند. از این شکارچی غیرمجاز لاشه یک قوچ وحشی و یک تفنگ شکاری تک لول کشف شد.

ماموران با راهنمایی بیسیمی دو محیط بانی که شکارچیان را زیر نظر داشتند خودشان را حوالی غروب آفتاب به گروه دوم شکارچیان رساندند و باز با فرار آنها روبه رو شدند و وقتی خود را در محاصره دیدند به تهدید مسلحانه پرداختند و سرانجام تسلیم شدند.

از این دو شکارچی نیز یک تفنگ گلوله زنی برنو و لاشه دو میش وحشی به دست آمد. متاسفانه در بررسی لاشه ها مشخص شد یکی از میش ها آبستن بوده است. این شکارچیان پس از یک شب بازداشت صبح روز یکشنبه به دادسرای گلپایگان معرفی شدند و با دستور قضایی با قرار وثیقه سنگین به زندان افتادند. بنابر این گزارش، 2 شکارچی فراری که از آشنایان بازداشتی ها هستند، شناسایی شده و تحت تعقیب گرفته شدند.