آرشیو دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۱۰
شهرستان ها
۷

سفر از قشم به بندر خصب عمان با خودرو امکان پذیر می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سفر از قشم به بندر خصب عمان و بالعکس با حمل خودرو شخصی از اواخر فروردین ماه جاری امکان پذیر می شود.

عبدالجواد کمالی افزود: این سفر دریایی حدود 50 دقیقه به طول می انجامد.

وی با بیان اینکه خارجیان برای ورود به منطقه آزاد قشم نیازی به ویزا ندارند، گفت: مهمترین دلیل تاخیر در راه اندازی خط کشتیرانی قشم - خصب، پیگیری برای کسب امتیاز از عمانی ها با هدف دریافت نکردن ویزا از ایرانیان و شتاب گیری در روند صدور ویزاست.

کمالی ادامه داد: در این چارچوب اسکله بهمن قشم برای پهلوگیری شناورها و سالن این بندر برای ارائه خدمات، مجهز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه هدف ما از راه اندازی این خط کشتیرانی جذب اروپائیان ساکن امارات است، افزود: خارجیان ساکن امارات با دو ساعت رانندگی در روزهای پایانی هفته می توانند به خصب عمان سفر کنند و از آنجا در کمتر از یک ساعت با وسیله نقلیه خود از طریق سفر دریایی وارد قشم شوند و از ظرفیت های گردشگری این جزیره زیبا دیدن کنند.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال 94 شرایط ویژه ای برای استفاده گردشگران از ژئوسایت های تنها ژئوپارک خاورمیانه در قشم ایجاد شده به طوری که می توان ادعا کرد که بیشتر جاذبه های زیبای این جزیره به محصول گردشگری تبدیل شده وایجاد کاشانه های میهمان در روستاها، شرایط مناسبی برای اسکان گردشگران تا 600 نفر در هر شب فراهم کرده است.