آرشیو چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۴۵۱۱
ایران
۱۱

تب برفکی خطری برای معیشت دامداران ایلامی

بیماری تب برفکی در ایلام معیشت دامداران را با خطری جدی مواجه کرده است.

به گزارش ایسنا، بسیاری از خانوارهای استان بخصوص در مناطق روستایی و عشایری از راه دامداری امرارمعاش می کنند، اما چند ماهی است تب برفکی معیشت آنان را بحران زده کرده است.

با وجود این که مسئولان دامپزشکی در طول سال آمار واکسیناسیون دام ها علیه تب برفکی را ارائه می دهند، این بیماری خیلی راحت به جان دام ها افتاده و گویا قصد دارد زندگی این قشر از جامعه را بحرانی کند.

جعفر رشیدی، مسئول روابط عمومی دامپزشکی ایلام درباره وضعیت تب برفکی در استان گفت: کوچ عشایر به استان ایلام عامل اصلی تب برفکی است و متاسفانه این بیماری تلفات زیادی به دام های دامداران استان وارد کرد.وی افزود: هنوز تب برفکی در استان وجود دارد، اما کانون جدیدی مشاهده نشده است.

رشیدی با تاکید بر این که دام های آلوده به تب برفکی با کوچ، بیماری را انتقال می دهند، تصریح کرد: بهتر است دامداران و عشایر دام های خود را با خودرو انتقال دهند تا از انتقال بیماری جلوگیری شود.

وی بابیان این که دامپزشکی هیچ خسارتی به دامداران در اثر بیماری تب برفکی پرداخت نمی کند، گفت: کسانی که دام خود را بیمه کرده اند، می توانند با مراجعه به بیمه مذکور درخواست تامین خسارت کنند.