آرشیو سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۱۷
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

افغانستان

سی. ان. ان: گروه طالبان مدعی شده در حمله راکتی اخیر به کابل هدف، جان کری وزیر خارجه آمریکا بود که به افغانستان سفر کرده بود. کری روز شنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد کابل شد و ساعاتی پس از ورود وی منطقه دیپلماتیک کابل هدف حمله راکتی قرار گرفت.

آرژانتین

العالم: دادستانی کل آرژانتین «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور سابق این کشور را به «پولشویی» متهم کرده، این اتهام در پی شهادت یک تاجر علیه فرناندز مطرح شده است. وزیر برنامه ریزی و سرمایه گذاری عمومی سابق آرژانتین و 13 نفر دیگر نیز در این پرونده متهم هستند.

آلمان

اوزنا بروکر سایتونگ: اداره فدرال پلیس جنایی آلمان گفته هم آلمان و هم سراسر اروپا در تیررس تروریسم داعش قرار گرفته اند. وی درباره خطر بازگشت تروریست های آلمانی از مناطق بحرانی نیز هشدار داده است. وی تاکید کرده زمانی که داعش از شکست های نظامی رنج می برد حملات تروریستی افزایش می یابد. غرب وقتی مشغول یک گزارش بود، به هشدارها نسبت به عواقب این حمایت ها توجه نکرد!

روسیه

راسیسکایا گازتا: نماینده دائم روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرده که روسیه با پیمان ناتو، «دستور کار مثبت» ندارد و تا زمانی که این سازمان روسیه را تهدیدی برای خود می داند وضعیت روابط مسکو با ناتو بهبود نخواهد یافت.

عربستان

المجد: مفتی اعظم سعودی با رانندگی زنان مخالفت کرده و گفته «رانندگی خودرو دروازه شر را به روی زنان می گشاید.»