آرشیو شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۲۰
شهرستان ها
۷

نماینده مجلس خبر داد: اختصاص اعتبار برای ساخت مجتمع های آبرسانی روستایی

نماینده مردم قم در مجلس گفت: در بودجه سال 1395 مانند سال گذشته مبلغ 500میلیون دلار از محل صندوق توسعه برای توسعه و ساخت مجتمع های آبرسانی روستایی در کل کشور در نظر گرفته شده است.

قم - خبرنگار کیهان: احمد امیرآبادی فراهانی در دیدار مدیرعامل شرکت آبفای روستایی قم که به منظور بررسی وضعیت آب رسانی روستاهای استان برگزار شد، با بیان اینکه مسئله آب باید اولویت اول مسئولان در تمام سطوح باشد، اظهار کرد: باید نگاه ملی به آب داشت.

وی افزود: وزارت نیرو باید با مدیریت یکپارچه حوزه های آبی کشور را به وجود آورد نه اینکه یک روستا از آب با EC مناسب برخوردار باشد تا حتی برای استفاده دام طیور از آن استفاده کنند و روستایی در نزدیکی آن با تانکر سیار آبرسانی شود.

وی با تاکید بر استفاده بهینه و مدیریت صحیح مصرف آب گفت: مجلس در مصوبه جدید خود آبیاری به شکل غرقابی را ممنوع کرده و بودجه مناسبی برای روش های بهینه آبیاری در نظر گرفته است.

نماینده مجلس مشکل بزرگ شبکه های آبرسانی روستایی را هدررفت شدید آب دانست و افزود: عوامل ایجاد هدررفت آب مواردی چون فرسودگی شبکه های تولید، انشعابات غیرمجاز آب و کنتورهای خراب مشترکین است که لازم است شرکت های آبفار در این خصوص برنامه ریزی های جامع و بلندمدتی داشته باشند تا بتوان به بهترین نحو خدمت رسانی کرد.