آرشیو سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵، شماره ۳۷۴۵
استان ها
۱۸

کوتاه

احداث 2 مجتمع کشتارگاهی صنعتی دام در خوزستان

دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف پور: رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اهواز گفت: برای نخستین بار در کشور دو مجتمع کشتارگاهی صنعتی دام در خوزستان از سوی بخش خصوصی راه اندازی می شود. سیداصغر حسینی بهارانچی افزود: مجوز تاسیس این دو مجتمع کشتارگاهی در خوزستان را اخذ کردیم و این دو مجتمع اولین مجتمع های کشتارگاهی در ایران خواهند بود. وی افزود: سرمایه اولیه برای راه اندازی هرکدام از مجتمع ها 30میلیارد تومان است که با تاسیس این دو مجتمع و در مراحل اولیه در مجموع برای 400 نفر اشتغالزایی می شود. حسینی بهارانچی با بیان اینکه این دو مجتمع در محدوده شهرستان ملاثانی و کارون احداث می شوند، تصریح کرد: مجتمع کشتارگاهی شامل 5 بخش مجزا برای گوشت گوسفندی، گوشت گاوی و طیور همچون بلدرچین، بوقلمون و شترمرغ است. وی ادامه داد: اکنون زمین های این دو مجتمع در نظر گرفته شده اند اما به علت اینکه کاربری کشاورزی دارند، باید تغییر کاربری یابند.

14 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی سنندج اضافه می شود

دنیای اقتصاد، سنندج، سمیرا مرادپور: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری سنندج از خرید 14 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی این شهر خبر داد. محمد زاهدمرغوبی افزود: با هدف رفاه حال شهروندان و به منظور افزایش خدمات رسانی به همشهریان 14 دستگاه اتوبوس خریداری شده است. وی یکی از مهم ترین مشکلات شهر را ترافیک دانست و افزود: استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی بهترین راهکار برای کاهش این مشکل است. مرغوبی اعلام کرد: برای خرید این تعداد اتوبوس 5 میلیارد ریال هزینه شده است. مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری سنندج تصریح کرد: این سازمان اکنون 110 دستگاه اتوبوس فعال دارد که در 25 خط شهری آماده خدمات رسانی و جابه جایی شهروندان هستند.

رونمایی از شناسنامه الکترونیک سامانه نظارت بر طرح های عمرانی فارس

دنیای اقتصاد، شیراز، محمد صداقت: با حضور مدیرکل عمرانی استانداری و معاونان فنی شهرداری های فارس از شناسنامه الکترونیک سامانه نظارت بر طرح های عمرانی پرده برداری شد. عنایت الله رحیمی، مدیرکل عمرانی استانداری فارس با تاکید بر الزام شهرداری ها بر ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه گردشگری داخلی و خارجی در شهرستان ها و در جوار اماکن زیارتی و سیاحتی، از اختصاص 3500 میلیارد تومان برای انجام طرح های عمرانی شاخص در استان خبر داد.