آرشیو یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۲۵
جهان
۶

چهره ها و نظرها

نواز شریف: افشاگری های پاناما لیکس اثبات شود استعفا می دهم

نواز شریف نخست وزیر پاکستان در یک سخنرانی که از تلویزیون ملی پاکستان پخش می شد، اعلام کرد: اگر بعد از تحقیقات، فساد مالی وی طبق اسناد پاناما لیکس اثبات شود استعفا خواهد داد.

وی افزود: اگر اتهاماتی که به من زده می شود ثابت نشود همه کسانی که در این کار دست داشتند باید از مردم عذرخواهی کنند. وی تاکید کرد: تصمیم گرفتم با ارسال نامه به رئیس دادگستری از وی درخواست کنم که با تشکیل کمیسیون ویژه درباره دارایی خاندان شریف و اسناد پاناما لیکس تحقیق کند.

اعتراف مرکل به یک واکنش اشتباه

صدراعظم آلمان اعتراف کرد، در واکنش خود به شعری طنزگونه علیه رئیس جمهور ترکیه، به دلیل ایجاد مناقشه درباره اصل آزادی بیان اشتباه کرده است.

مرکل در ادامه با دفاع از تصمیم خود مبنی بر تحت پیگرد قانونی قرار دادن کمدین مشهور آلمان گفت: این تصمیم یک واکنش منصفانه در برابر شعری است که رجب طیب اردوغان را به آزار جنسی کودکان و وحشیگری متهم کرده است.

مرکل از این که سخنگوی وی این شعر را به عنوان یک «توهین عمدی» اعلام کرده ابراز پشیمانی کرد و گفت: از نظر ادراکی این اتفاق یک اشتباه است، زیرا این تلقی را می تواند ایجاد کند که آزادی فکر و آزادی مطبوعات مهم نیست.

مشعل: غزه شکست ناپذیر است

خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سخنانی در استانبول اظهار کرد: در غزه دلاورمردانی وجود دارند که در برابر دشمن اشغالگر و هم پیمانانش مقاومت می کنند و از طرفی هم در تلاش برای مقابله با محاصره چند ساله و عمران و بازسازی این منطقه هستند.

مشعل تاکید کرد: ملت فلسطین همچنان به عهد خود مبنی بر جهاد و مقاومت برای دفاع از سرزمین و مقدسات خود پایبند است.

سوءقصد به داووداوغلو خنثی شد

پلیس شش مظنون داعش را که گزارش شده بود به دنبال سوءقصد به جان نخست وزیر ترکیه هستند، دستگیر کرده است.

براساس بیانیه منتشر شده از سوی استاندار قونیه، شش مظنون که گفته می شد منطقه را برای انجام یک انفجار انتحاری علیه احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه مورد بررسی قرار می دادند، در جریان انجام اقدامات امنیتی که برای بازدید وی صورت گرفت، دستگیر شدند.