آرشیو سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۱۹۸
ایران زمین
۱۴

بازگشت 40واحد تولیدی کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید

فرزانه شریفی

گچساران - بازگشت 40 واحد تولیدی در دولت تدبیر و امید به چرخه تولید و تعیین تکلیف 60 واحد تولیدی بدهکار به بانک ها، از خدمات 3 سال گذشته برای رونق بخشیدن تولید در کهگیلویه و بویراحمد است.

«سهراب بنام» مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت اشتغالزایی 90 درصد از واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی این استان را کمتر از 50 نفر دانست و افزود: 86 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی استان با میانگین پیشرفت 60درصد در حال ساخت است که بهره برداری از آنها 2 هزار و 900 فرصت شغلی ایجاد می کند.

وی انتقال صنوف تولیدی به شهرک های صنعتی برای بهره وری از مشوق های مالی را از برنامه های رونق صنایع کوچک در این استان در سال 95 ذکر کرد و از ساخت 4 شهرک صنعتی در شهرستان های گچساران و باشت خبر داد.

بنام، با اشاره به 200هکتار اراضی صنعتی موجود در شهرستان های گچساران و باشت، تصریح کرد: بخشی از این اراضی تاکنون واگذار شده و 200 واحد تولیدی غیرفعال این استان هم در انتظار تعیین تکلیف برای بازگشت به چرخه تولید است.

«رضا شریفی» رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران هم با اشاره به اینکه 52 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی گچساران مستقر است، گفت: از این تعداد، 31 واحد با 400 نفر اشتغالزایی فعال است. شریفی عمده ترین مشکلات واحدهای تولیدی گچساران را کمبود سرمایه در گردش و مواد اولیه، مشکلات مدیریتی و نبود تجهیزات مدرن عنوان کرد. درهمین حال، «داریوش دیودیده» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد کمبود نقدینگی، دشواری های تامین مواد اولیه، نبودن بازار فروش، کوتاه بودن دوره بازپرداخت اقساط بانکی، پرداخت بیمه کارگران، مالیات وهزینه های حمل و نقل را از دیگر مشکلات این واحدهای تولیدی بیان کرد. دیودیده با اشاره به فعالیت کارگروه رفع موانع تولید، تصریح کرد: تلاش برای رفع مشکلات واحد های تولیدی غیرفعال از برنامه های جدی دولت طی امسال برای حمایت از رونق صنایع است. از ابتدای سال گذشته تاکنون 19 واحد تولیدی و صنعتی استان به چرخه تولید بازگشته است. وی با بیان اینکه مشکلات تامین منابع مالی، تامین زمین، بدهی و سایر مشکلات واحدها درکارگروه رفع موانع تولید مطرح می شود، بیان کرد: بیشترین مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مربوط به بانک هاست.