آرشیو سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۲۸
صفحه آخر
۱۲

قاضی فرانسوی سعد حریری را به اتهام پولشویی به دادگاه فرا خواند

دستگاه قضایی فرانسه سعد حریری رئیس جریان المستقبل را به اتهام پولشویی به دادگاه فرا خواند.

به گزارش ایرنا به نقل از السفیر، براساس اعلام «بودوان توفانو» قاضی تحقیق دستگاه قضایی فرانسه در پرونده معروف به «سیدر» سعد حریری رئیس حزب المستقبل و وزیر اسبق لبنان را به دادگاهی در پاریس فرا خوانده شد.

پرونده «سیدر» بسیار وسیع تر از پولشویی در زمینه مواد مخدر است و دفتر مبارزه با مواد مخدر آمریکا و دستگاه قضایی فرانسه آن را پیگیری می کنند و از ماه ژانویه گذشته تاکنون پنج لبنانی در فرانسه و آلمان در این رابطه بازداشت شده اند.

این روزنامه لبنانی افزود: این موضوع را روز (یکشنبه) یک روزنامه فرانسوی به نام «یکشنبه» فاش کرد و نوشت که فراخوانی به دادگاه برای شنیدن اظهارات حریری و «بشاره طربیه» وکیل او به درخواست وکیل مدافع «علی زبیب و عبدالله محیو» دو متهم این پرونده صورت گرفته است.

السفیر خاطرنشان کرد: نام حریری زمانی در این پرونده مطرح شد که برای قاضی تحقیق فرانسوی اتهام عناصر این باند لبنانی در پولشویی اموال «کارتل» کوکائین در مکزیک و کلمبیا و انتقال پول ها به لبنان اثبات شد.

«علی زبیب» یکی از متهمان این پرونده اعتراف کرده است که از طریق واسطه ای مبلغ 100 هزار دلار به بشاره طربیه وکیل حریری پرداخت کرده است.

زبیب در پاسخ به سوال بازجوی فرانسوی که آیا سعد حریری این مبلغ را دریافت کرده، گفته است که طربیه وکیل حریری فاش کرده است که حسن الطرابلسی مبلغ هفت میلیون یورو به او داده تا تحویل الحریری بدهد». السفیر به نقل از روزنامه فرانسوی نوشت: اتهام حریری به ارتباط داشتن با این باند بعد از عملیات شنود مکالمات تلفنی علی زبیب در فرانسه مطرح شد.

خبر دیگر اینکه سلیمان فرنجیه رئیس حزب جریان المروه تاکید کرد، مهم این است که رئیس جمهور جدید لبنان از گروه 8 مارس باشد و فرقی ندارد که این شخص او یا میشل عون باشد. لبنان حدود 2 سال است که رئیس جمهور ندارد.