آرشیو یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۰۲
فرهنگ و هنر
۲۳

حجت الله ایوبی تشریح کرد

پروژه های مشترک سینمای ایران با ارمنستان، هند و هلند

رئیس سازمان سینمایی، از حضور نویسنده چینی «راه شائولین» در تهران برای نگارش بخش های ایرانی این فیلم خبر داد. حجت الله ایوبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، در خصوص آخرین وضعیت پروژه های مشترک سینمایی ایران و سایر کشورها، اظهار داشت: تفاهمنامه ساخت فیلم سینمایی «راه شائولین» در جریان برگزاری بخش بین الملل جشنواره سی و سوم به امضا رسید که الان در مرحله نگارش فیلمنامه است. وی افزود: به تازگی ما میزبان نویسنده چینی این اثر بودیم که یک هفته ای در ایران حضور داشت، به شهرهای مختلف رفت و با خانواده های ایرانی نیز صحبت کرد تا بتواند بهتر و عینی تر فیلمنامه را به اتمام برساند.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه این پروژه مشترک توسط یک کمپانی معتبر چینی و بنیاد سینمایی فارابی انجام خواهد شد، ادامه داد: تفاوت «راه شائولین» نسبت به سایر فیلم های رزمی در این است که مجوز فیلمبرداری این اثر در معبد واقعی شائولین گرفته شده و بنابراین برای نخستین بار است که در یک فیلم سینمایی معبد واقعی شائولین دیده می شود و پیش از این هر اثر رزمی در ارتباط با این معبد ساخته شده بود در دکور فیلمبرداری شده بود و با هماهنگی های خوبی که انجام شده توانستیم مجوز فیلمبرداری در معبد شائولین را بگیریم.

داستان فیلم «راه شائولین» درباره یک ایرانی است که 1500 سال پیش با سفر به چین برای نخستین بار هنر های رزمی شائولین را در آن کشور آموزش می دهد.

وی در پاسخ به اینکه آیا برای جشنواره جهانی فیلم فجر در سال 96 فیلم مشترکی از ایران و یک کشور خارجی خواهیم داشت، اظهار داشت: پروژه های مشترکی از سینمای ایران و دیگر کشورها مانند ارمنستان، هند و هلند در حال تهیه و تولید است که پروژه مشترک ارمنستان آماده نمایش است و پروژه مشترک با هلند با عنوان «از ایران با عشق» نیز در مرحله پیش تولید قرار دارد.