آرشیو شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۲
ورزش - جهان
۱۱

5 نقطه قوت اتلتیکو برای کسب اولین جام اروپایی

اتلتیکویی ها بیشتر از رئالی ها می دوند و توپ را بازیابی می کنند. آنها کمتر به گلزن اصلی شان وابسته اند. آنها این شانس را دارند تا در میلان به اولین قهرمانی اروپایی شان برسند و در این مسیر باید به نقاط قوتشان تکیه کنند:

تلاش: این نقطه قوت اصلی آنهاست که نشان از تعهد اتلتیکویی ها می دهد. بازیکنان اتلتیکو در 12 بازی این فصل اروپایی شان 582/410/1 کیلومتر دویده اند و رئالی ها 240/291/1 کیلومتر را طی کرده اند. اتلتیکویی ها به طور میانگین در هر بازی 5/117 کیلومتر دویده اند و رئالی ها 6/107 کیلومتر.

توزیع گل ها: تعداد گلزنان اتلتیکویی ها بیشتر از رئالی هاست. در رئال، کریس به تنهایی 16 تا از 27 گل تیمش، 59درصد گل ها را زده و گریزمن برترین گلزن اتلتیکو هفت تا از 16 گل تیمش 75/43 درصد را زده. این بدین معناست که اتلتیکویی ها وابستگی زیادی به گلزن اصلی تیمشان ندارند و هرکسی در این تیم می تواند گل بزند.

بازیابی توپ ها: اتلتیکو بیشتر از رئالی ها توپ بازیابی می کنند؛ آنها در این فصل لیگ قهرمانان 902 توپ ربایی داشتند (75تا در هر بازی) و رئالی ها 802 توپ ربایی (83/66 تا در هر بازی)

جدیت در بازی: اتلتیکویی ها خطاهای بیشتری را در مقایسه با رئالی ها انجام داده اند: 141 در مقابل 124.

فشار کمتر: اتلتیکو چیزی برای از دست دادن ندارد. آنها هرگز قهرمان اروپا نشده اند و کسی آنها را مدعی قهرمانی نمی داند. این باعث می شود تا آنها خطرناک تر باشند و همه اینها فشار را روی حریف می گذارد. در بازی های پیشین حذفی مقابل بارسلونا و بایرن، سیمئونه نشان داد دقیقا بلد است که چطور باید به مدیریت اوضاع بپردازد و این فشار را به تیم حریف منتقل می کند.