آرشیو شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۲
ورزش ایران
۱۰

لوزانو پیش از بازی امروز با استرالیا به ملی پوشان والیبال چه گفته بود؟

زود از خواب بیدار شوید!

آخرین تمرین ملی پوشان والیبال در تالار اصلی بازی های والیبال انتخابی المپیک در توکیو برگزار شد که حرف های رائول لوزانو سرمربی تیم ملی در این تمرین و پیش از بازی بامداد امروز به وقت تهران با استرالیا روی تک تک نفرات اثرگذار بود. او خطاب به ملی پوشان گفت: شما برای مهم ترین مسابقه های ورزشی عمرتان آماده می شوید. باید شنبه در نخستین بازی با صددرصد آمادگی به میدان بروید. پیش از مسابقه ای که ساعت 10 صبح (به وقت ژاپن و 5 و 30 دقیقه تهران) برگزار می شود، باید سه ساعت زودتر بیدار شوید تا بدنتان کاملاآماده باشد. ممکن است که دیرتر بیدار شوید، اما در این صورت صددرصد آماده نخواهید بود. شما سال ها این شرایط را تجربه کرده اید.

هماهنگی پاسور و قطر پاسورها تاکید چندباره لوزانو در آخرین تمرین پیش از بازی امروز بود. همزمان با تمرین مردان والیبال ایران، در توکیو باران های موسمی اقیانوس آرام شدت یافت و مه غلیظی آسمانخراش های اطراف ورزشگاه را فراگرفت.

کانادا مثل استرالیا

بعد از مسابقه امروز دومین حریف ایران در مرحله انتخابی تیم کاناداست. گلن هوک سرمربی نام آشنای کانادا که در لیگ والیبال ترکیه مربیگری می کند، یکی از تئوریسین های بزرگ والیبال جهان است. پایه والیبال کانادا بر سیستم دانشگاهی چیده شده و بازیکنانش تمرکز دفاعی خوبی در مناطق 2 و 4 دارند. قد بلند و فیزیک ورزیده یکی دیگر از ویژگی های کانادایی هاست. مارشال و ورهوف از بازیکنان زبده تیم کانادا هستند، اما هیچ کدام قدرت و قاطعیت اشمیت را ندارند که در پشت خط این تیم غوغا می کند. در مسابقه های جام جهانی ژاپن زمانی که کانادایی ها 3 بر صفر تیم ما را مغلوب کردند، گلن هوک در پوست خود نمی گنجید و بعد از بازی گفته بود: «باور نمی کنم تیم پرقدرت ایران را شکست بدهیم».

شاید این نشانه ترس یا احترامی است که کانادایی ها برای ما قائلند. ضعف بزرگ تیم کانادا این است که مقابل فشار زیاد مقاومت کافی نمی کند، درست مثل استرالیا که در مواجهه با نمایش پیچیده حریفان دوام ندارد. ایران برابر کانادا یکشنبه (فردا) 5 و 30 دقیقه به وقت تهران بازی می کند.

بازی های امروز

5/30: ایران استرالیا

8/15: چین فرانسه

11/00: لهستان کانادا

14/40: ژاپن ونزوئلا