آرشیو سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۶
صفحه آخر
۱۲

از سوی دادگاه تجدیدنظر آل خلیفه صورت گرفت

افزایش حکم زندان شیخ علی سلمان از 4 سال به 9 سال!

دادگاه تجدیدنظر در بحرین حکم حبس شیخ علی سلمان رهبر جناح شیعی مخالف این کشور را از 4 سال به 9 سال افزایش داد!

شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت وفاق اسلامی بحرین که بزرگترین جنبش شیعه مخالف آل خلیفه در بحرین است در دسامبر 2014(آذر ماه) بازداشت و به اتهام آنچه تلاش علیه حکومت آل خلیفه عنوان شده به 4 سال زندان محکوم شد. با اعتراض های صورت گرفته در یک سال گذشته، چندین بار دادگاه تجدیدنظر تشکیل شد. اما هر بار به دلیلی برگزاری دادگاه به زمان دیگری موکول شد تا اینکه روز گذشته دادگاه تجدیدنظر بحرین حکم 4 سال زندان وی را به 9 سال افزایش داد!

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، جمعیت وفاق اسلامی بحرین حکم صادره از سوی دادگاه را اقدامی «غیرقابل قبول» و «فتنه انگیزانه» عنوان و آن را محکوم کرده است. جمعیت وفاق اسلامی تاکید کرده که این اقدام بحران سیاسی بحرین را عمیق تر از قبل می کند.

مخالفان آل خلیفه، فعالان سیاسی و گروه های حقوق بشری این حکم را محکوم و آن را موجب افزایش اعتراضات مردمی عنوان کردند.

همچنین دادگاه استیناف بحرین حبس ابد و سلب تابعیت پنج شهروند بحرینی را به اتهام آنچه «جاسوسی برای ایران» خوانده شده صادر کرد.

دادگاه آل خلیفه همچنین مدعی شد که دو نفر از این شهروندان بحرینی برای آموزش نظامی ساخت و استفاده از سلاح به ایران سفر کرده اند!

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است مردم خواستار آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.